۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۵۶۳۸۳۳
حجت الاسلام والمسلمین مروی:

طلاب ایام تبلیغ در قم نمانند/ مخاطب شناسی لازمه کار تبلیغی است

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: ما برای تبلیغ دین و کسب نقش هدایتگری در جامعه درس می خوانیم، بنابراین طلاب به بهانه های مختلف و بی پایه از تبلیغ سرباز نزنند و ایام تبلیغی در قم نمانند.
همایش مبلغان جامعه الزهراء ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در همایش بزرگ مبلغان در آستانه ماه مبارک رمضان که عصر امروز در سالن همایش های جامعة الزهرا(س) برگزار شد، با اشاره به اهمیت تبلیغ و شرایط آن گفت: شغل های بسیاری در جامعه وجود دارد، اما همه آن ها در یک تراز نیست، بلکه مسؤولیت ها متفاوت است.

وی با بیان این که هر مقدار یک شغل با اهمیت باشد به همان میزان هم همت مسؤولان باید بلندتر و بیشتر باشد، اظهار داشت: خداوند در سوره مبارکه حمد به بشریت امر به درخواست هدایت کرده است، بر این اساس هیچ شغلی با اهمیت تر و باارزش تر از هدایت و تبلیغ نیست.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه کار یک مبلغ هدایت جامعه است، عنوان کرد: تبلیغ شغلی است که در امتداد رسالت انبیای الهی به شمار می آید، زیرا اساساً امر بعثت انبیا بر اساس هدایت بشریت بوده است.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به این که تبلیغ کاری با اهمیت، مسؤولیت آفرین و دشوار است، بیان کرد: اگر مبلغان نسبت به این کار معرفت پیدا کنند و باور کنند که کارشان کمک به هدایت و نجات مردم از جهنم است، بی تردید سختی ها و دشواری ها را تحمل خواهد کرد.

وی افزود: ما برای تبلیغ دین و کسب نقش هدایتگری در جامعه درس می خوانیم، بنابراین نباید طلاب به بهانه های مختلف و بی پایه از تبلیغ سرباز زده و در ایام تبلیغی در قم بمانند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به این که پیامبر اکرم(ص) «طبیبٌ دوّارٌ بطبّه» بودند، خاطرنشان کرد: تاریخچه تبلیغ و اعزام مبلغ به زمان پیامبراکرم(ص) باز می گردد، زیرا ایشان همواره خودشان برای تبلیغ دین به سراغ افراد می رفتند و همچنین برای مناطق دوردست مبلغ اعزام می کردند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری تأکید کرد: امروزه نسل جوان جامعه در معرض شبهات بی شمار دشمن قرار گرفته است و دشمن از منافذ مختلف فرهنگ دینی را مورد هجوم تبلیغاتی قرار می دهد، بر اساس این مبلغان بدانند که حتی اگر یک پامنبری داشته باشند، باید وظیفه تبلیغی خود را در قبال همان یک نفر به صورت کامل به جا آورند و دلسرد نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی اضافه کرد: مبلغان دینی ما باید بدانند که بر اساس نص آیات قرآن کریم احیای یک نفر به منزله احیای یک جامعه است.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری «مخاطب شناسی» را یکی از لازمه های کار تبلیغی دانست و اضافه کرد: یک مبلغ نباید هر قضیه و روایتی را برای همه بیان کند، زیرا با توجه به روایات در می یابیم که انبیای الهی و معصومان(ع) همواره بر اساس درک مخاطب سخن می گفتند و مبانی اسلامی را به اندازه درک عقلی مخاطبان بیان می کردند.

وی با بیان این که مبلغان باید سلیقه مردم را به سوی «مطالب علمی» سوق دهند، مطرح کرد: یک مبلغ باید در منبرهای خود از مطالب علمی بهره گیری کند، نه این که بر روی منبر از خواب و رویا سخن به میان آورد و دین را ملعبه خواهش های عوام الناس قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی «زمان شناسی» را یکی دیگر از لازمه های کار تبلیغی معرفی کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند «اگر اعلم علما باشید، اما زمان خود را نشناسید نمی توانید برای جامعه اسلامی مفید باشید»؛ نمی توان فارغ از زمان و با چشم بسته برای مردم حرف های مفید زد و در هدایت شان اثرگذار بود.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با بیان این که دشمن امروزه از زمینه های فرهنگی وارد جنگ با جامعه اسلامی شده است، هشدار داد: اگر دشمن در این عرصه پیروز شود، بی شک در عرصه های دیگر اعم از سیاست، اقتصاد، اجتماع و جنگ سخت نیز موفق خواهد شد.

وی «دشمن شناسی» را یکی دیگر از لازمه های کار تبلیغی معرفی کرد و بیان داشت: مبلغان باید محل نفوذ دشمن، اهداف و ابزار آن ها را به خوبی بشناسند و بدانند که دشمن را نباید دسته کم گرفت، زیرا اگر دشمن، دشمن پنداشته نشود، آسیب های بسیاری متوجه جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی «بصیرت و صبر» را برای مبلغان الزامی دانست و ابراز داشت: دشمن امروزه با القای ناامیدی سعی در سست کردن اعتقاد مردم نسبت به نظام اسلامی دارد، بنابراین ما باید با امید دادن مردم را نسبت به نظام اسلامی امیدوار کنیم؛ 40 سال است که دشمن یک لحظه هم دست از دشمنی با ایران اسلامی برنداشته است، اما هنوز نتوانسته کار به جایی ببرد؛ اگر همین موضوع را برای مردم تبیین کنیم و به آن ها بقبولانیم که آمریکا دشمن اصلی ایران است در زمینه امید دادن به مردم گام مؤثری برداشته ایم.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به حدیث شریف «کونوا دعاة الناس بغیر السنتکم» یادآور شد: مبلغان در ابتدا باید خودسازی کنند و به همه آنچه که بیان می کنند عمل کنند تا با رفتار خود مردم را به دین فرا بخوانند./841/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات