۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۵۶۲۰۷۹
آیت الله اراکی:

غفلت از فرصت های بندگی قلب را ظلمانی می کند

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به این که «علی» رمز شب قیامت است، گفت: معنی ولایت آن است که انسان جوانی و توان خود را در راه محبت و طاعت حجت خداوند هزینه کند.
درس اخلاق آیت الله اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی امروز در درس اخلاق هفتگی خود که در مسجد مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، با اشاره به فرازی از مناجات محبین امام سجاد(ع) گفت: ذکر کثیر خداوند که مورد تأکید قرآن کریم قرار گرفته، مرز میان نفاق و ایمان است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: انسان ذاکر خداوند به ذکر کثیر، به تدریج موجبات ظلمانی اش برداشته می شود و به نورانیت می رسد.

وی با بیان این که اگر انسان از فرصت های بندگی غفلت کند، قلب‌اش ظلمانی می شود، عنوان کرد: غفلت سبب می شود تا انسان آرام آرام در گرد و غبار عنانیت و طغیان ناپدید شود و دیگر مسیر حق را نیابد.

آیت الله اراکی با بیان این که ذکر خداوند از شیرین ترین و بهترین نعمت های خداوند است، خاطرنشان کرد: اگر انسان به سبب ذکر الهی، حجاب های ظلمانی دنیا را کنار بزند، به نورانیت دست پیدا کرده و از مقربان درگاه ایزدی خواهد شد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به این که پیوستگی با پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) بهترین نعمتی است که در این دنیا شامل خواص و بندگان صالح خداوند می شود، ابراز کرد: در سایه این پیوست، آنچه انسان می بیند و درک می کند شیرین و زیبا است.

وی افزود: احساس نشاط و طربی را که در رفتار یاران امام حسین(ع) در روز عاشورا مشاهده می کنیم، گواه شیرینی پیوند با اهل بیت(ع) است؛ در دوران جنگ ما این نشاط را در رفتار نوجوانان و جوانان به وضوح مشاهده می کردیم که برای شهادت در راه خداوند چه ذوق و شوقی داشتند.

آیت الله اراکی تأکید کرد: معنی ولایت آن است که انسان جوانی و توان خود را در راه محبت و طاعت حجت خداوند هزینه کند؛ کسی که در راه ولایت پا می گذارد حتی بلاها و‌مصیبت ها را نیز زیبا می بیند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان آیه شریفه «ثم لتسئلنَّ یومئذٍ عن النعیم» اظهار داشت: مراد از واژه «نعیم» ولایت پیامبراکرم(ص) و اهل بیت(ع) است که انسان ها در قیامت نسبت به این نعمت بزرگ مورد بازخواست قرار می گیرند؛ کسانی که پیرو ولایت بوده اند پیش می روند، اما مجرمان از چهره های‌شان پیدا است و به آن‌ها اجازه داده نخواهد شد که پیش بروند.

وی اضافه کرد: همانطور که در جبهه ها رمز شب می گذاشتند تا خودی را از غیر خودی تشخیص دهند، در قیامت نیز رمز شبی قرار می دهند و آن رمز «علی» و معصومان(ع) خواهد بود تا چهره علوی از غیر علوی تشخیص داده شود./۸۴۱/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات