۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۵۷۰۲۸
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات:

ثبت تجربیات و خاطرات تبلیغی یک ظرفیت فرهنگی بزرگ است

حجت الاسلام روستا آزاد با تأکید بر لزوم بهره گیری مبلغان از تجربیات یکدیگر گفت: ثبت تجربیات و خاطرات تبلیغی یک ظرفیت فرهنگی بزرگ است.
حجت الاسلام روستا آزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین همایش سالانه مبلغان مکتوب، ادبی و هنری و اختتامیه مسابقه خاطره نگاری تبلیغی به همراه تقدیر از بزرگان با عنوان «تبلیغ و قلم» در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجت الاسلام حسین روستا آزاد معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در این همایش با بیان این که خداوند متعال در قرآن کریم نسبت به اثرات مفید و مؤثر ثبت خاطرات و گفتن تجربیات تأکید کرده است، اظهار داشت: یک مورد آیه 120 سوره هود است که بحث قصه های انبیاء است که به پیامبر گرامی اسلام(ص) می فرماید: «ما اخبار پیامبران گذشته که ما برای شما نقل می کنیم تا قلب تو را قوی کنیم».

وی افزود: آیه دوم 32 سوره فرقان است که به یکی از بهانه تراشی های قرآن اشاره می کند، آن که چرا قرآن یک باره نازل نشده است؟ خداوند جواب می دهد سر این کار که در قطعات تاریخ و فصول و لحظات مختلف آیات را نازل می کنیم برای محکم کردن قلب پیامبر است.

حجت الاسلام روستاآزاد بیان داشت: نکات قرآنی آن چنان مؤثر است که می تواند قلب پیامبر را از یأس و ناامیدی و سختی ها برهاند و به همین جهت به نظر می رسد در مسأله تبلیغ که هم دانشی و هم مهارتی است یکی از محوری ترین نکاتی که می تواند مبلغ را به روز کرده و دل و فکر او را قوی کند استفاده ازخاطرات تبلیغی دیگران است.

وی با بیان این که مبلغ علاوه بر استفاده از تجربیات دیگران باید خاطرات خود را در اختیار افراد دیگر قرار دهد، ابراز داشت: این کار هم می تواند مبلغ پرور باشد و هم نکات ریز و مهم را برای مبلغان بیان کند، البته این خاطره گویی باید برای دیگران راهگشا باشد، به عنوان مثال اگر مبلغ در محلی رفت که در آن جا اختلافی دید و آن را برطرف کرد، بتواند نحوه حل اختلاف را به خوبی بیان کند و رویکرد انتقال معارف به دیگران را نیز ثبت کند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مبلغ در هنگام ثبت خاطران باید به این نکته فکر کند که قرار است ده ها نفر از مبلغان از این مطلب استفاده کنند.

وی در ادامه یادآور شد: این همایش اختتامیه ثبت خاطرات تبلیغی نیست بلکه این مسیر باید ادامه داشته باشد و همواره باید خاطرات مهم تبلیغی ثبت شود تا طلاب و مبلغان جوان نیز بتوانند از آنها استفاده کنند، الحمدالله کتاب ارزشمند حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در قالب نیم قرن تجربه تبلیغ و تدریس نیز در همین راستا به همت حجت الاسلام صنعت پور آماده شده و در اختیار مبلغان قرار گرفته است.

حجت الاسلام روستا آزاد در پایان با بیان این که خاطرات تبلیغی به عنوان یکی از سرمایه های عرصه تبلیغ دین است، خاطرنشان ساخت: در این مسیر باید با ثبات قدم فعالیت داشته باشید و بتوانید در این حوزه دست به کارهایی نو و فاخر بزنید./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات