۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۵۵۶۱۵۶
دبیر شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزوی مطرح کرد؛

پیگیری جدی مطالبات رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید

حجت الاسلام رجایی با اشاره به پیگیری جدی مطالبات رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید از برگزاری پیش نشست های تخصصی برای همایش منشور روحانیت در سال آینده خبر داد.
حجت الاسلام رجایی اولین اجلاسیه منشور روحانیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اولین اجلاسیه منشور روحانیت همزمان با سالروز صدور پیام حضرت امام(ره) در سوم اسفندماه سال 67 خطاب به حوزه های علمیه و روحانیت، در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء در حال برگزاری است.

حجت الاسلام رجایی دبیر شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزوی در این همایش با بیان این که در حوزه منشور روحانیت تا به حال در بیش از سه دهه جلسات و نشست های فراوانی برگزار شده است، اظهار داشت: در مورد این موضوع بحث و مطالعاتی صورت گرفته ولی به نظر می رسید که لازم است بازگشت مجددی به آن داشته باشیم و منشور روحانیت را در صدر موضوعات را مورد مطالعه قرار بدهیم.

وی افزود: این مسأله باید به صورت مستمر در حوزه علمیه مقدسه قم مطرح باشد  و به همین جهت منشور روحانیت چه مرتبط با نظرات امام راحل و چه رهبر معظم انقلاب مشارکت جمعی اعم از طلاب، اساتید، گروه ها و جریان و همچنین نهادهای رسمی حوزه را می طلبد.

حجت الاسلام رجایی عنوان کرد: باید هر ساله پیرامون این مسأله نشست ها و اجلاسیه هایی برگزار شود و به همین جهت امسال اولین اجلاسیه بزرگ امسال برگزار می شود و ان شاءالله برای سال های آینده پیش نشست هایی نیز خواهیم داشت تا مسیر اصلاحی و حرکت رو به جلوی حوزه و روحانیت را محکم تر برداریم.

وی با بیان این که امام راحل با مبنای نظری و نگاه تاریخی و با روش تحلیلی محورهای مهمی را مطرح کرده اند، ابراز داشت: مطالب بسیار گسترده و عمیقی در این منشور وجود دارد که نیاز به دقت و بسط نظر دارد که از جمله آن ها حوزه انقلابی، طلبه انقلابی، الگوی تحصیل، اصول اداری حوزه ها، استقلال حوزه و حوزه پاسخگو است.

دبیر شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزه تصریح کرد: امیدواریم این بحث در طول سال در دستور کار باشد، چراکه یکی از مأموریت های اصلی شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزه پیگیری امام راحل، فرمایشات رهبر معظم انقلاب و مراجع است و فعلا در رأس این شورا مرکز مدیریت حوزه های علمیه، جامعه الزهرا، مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران و حوزه مشهد و اصفهان و همچنین مرکز خدمات حوزه های علمیه قرار دارند.

وی بیان داشت: این شورا می تواند منشأ برکات زیادی باشد و با توجه به این که همه اعضای این شورا از مسؤولان و تصمیم گیران حوزه هستند می تواند تأثیرات زیادی در بدنه حوزه داشته باشد./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات