۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۵۵۳۰۹۹
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

حضرت زهرا تابلوی همه حسنات است

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی حضرت صدیقه طاهره را تابلوی همه حسنات دانست و بر لزوم الگوگیری جامعه بویژه بانوان از این بانوی بزرگوار تاکید کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عزاداری حضرت زهرا (س) دفتر آیت الله مکارم شیرازی حجت الاسلام رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ، صبح امروز در مراسم عزاداری دفتر حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) که در مدرسه امیر المؤمنین قم برگزار شد، با تبیین جایگاه و شخصیت این بانوی والا مقام گفت: فارغ از تمام فضائل حضرت زهرا (س)، رفتار پیامبر با ایشان نشان می‌دهد که این شخصیت یک دختر معمولی نبوده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ازدواج حضرت زهرا (س) و صحبت‌های پیامبر (ص) با حضرت علی (ع) ابراز داشت: پیامبر اکرم (ص) دخترشان را ودیعه و امانت الهی می‌نامند که جای بسی تأمل است.

وی ادامه داد: جنیدی که از اهل سنت است از پیامبر نقل می‌کند، همه حُسن (قول، رفتار، اندیشه، عبادت و سلوک) در فاطمه (س) جمع است؛ مادالونگ مسیحی نیز بدون توجه به واقعه غدیر در کتابی لزوم جانشینی امیر مؤمنان حضرت علی (ع) را اثبات کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی افزود: با توجه به مطالب ذکر شده جایگاه اهل بیت و خانواده حضرت علی (ع) روشن می‌شود و می‌توان خطبه 28 نهج البلاغه را درک کرد؛ در این خطبه حضرت علی (ع) خطاب به معاویه، خوبی‌های این خاندان را بر شمرده و آل معاویه را مورد نکوهش قرار می‌دهد؛ در همین جا ایشان به معاویه فخر می‌فروشد که فاطمه خیر نساء العالمین از ما و حماله الحطب از شماست.

این استاد حوزه و دانشگاه با ارزشمند خواندن کتاب‌هایی مانند دانشنامه فاطمی که در زمینه شخصیت و جایگاه حضرت فاطمه (س) نوشته است گفت: کتاب «صدیقة الشهیدة» حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی ارزشمند است؛ جهت خوبی را ورود کرده‌اند و هر چه از این کتاب‌ها منتشر شود باز جای کار وجود دارد.

وی از انتشار هفت جلد «موسوعه حضرت زهرا (س)» در چند روز آینده خبر داد و اظهار داشت: یک سال برای این موسوعه زحمت کشیده شده است و بعضی از جلدهای آن که عربی و فارسی است به 500 صفحه می‌رسد./836/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات