۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۵۵۲۱۳۰
با سخنرانی معاون بین الملل دفتر رهبر انقلاب؛

نخستین هم اندیشی طلاب و فضلای دامغانی در قم برگزار می شود

نماینده طلاب و فضلای دامغان در مجمع نمایندگان طلاب از برگزاری نخستین نشست هم اندیشی طلاب و فضلای این شهرستان با سخنرانی معاون بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب خبرداد.
نخستین هم اندیشی طلاب و فضلای دامغانی مقیم قم

حجت الاسلام لطف الله خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری نخستین هم اندیشی علما، فضلا و طلاب دامغانی سراسر کشور در قم خبرداد و عنوان کرد: این گردهمایی روز چهارشنبه چهارم بهمن ۹۶ از نماز مغرب و عشا در سالن همایش های بنیاد علوم وحیانی اسراء برگزار می شود.

نماینده طلاب و فضلای دامغان در مجمع نمایندگان طلاب اضافه کرد: در این برنامه که علما و فضلای دامغانی سراسر کشور که در بخش های مختلف مشغول فعالیت و خدمت هستند همچون ائمه جمعه، قضات، نمایندگان ولی فقیه در نهادها و مراکز، اساتید حوزه علمیه دامغان، طلاب و فضلای دامغانی مقیم قم حضور خواهند داشت.

وی از سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم خبرداد و عنوان کرد: این هم اندیشی در مورد توانمندی و ظرفیت های علمای دامغانی، مباحث فرهنگی اتخاذ راهکارهای مشترک و دیگر مسائل مهم سیاسی و فرهنگی پیش روی حوزه صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام خراسانی ادامه داد: بیان ایده ها، پیشنهادات و سخنرانی برخی از علمای بزرگوار از دیگر برنامه های اولین هم اندیشی علما، فضلا و طلاب دامغانی خواهد بود و ما امیدواریم بتوانیم از ظرفیت این گونه نشست ها برای آینده نیز استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که شهرستان دامغان خطه ای عالم خیز است، خاطرنشان کرد: این شهر همواره بزرگان زیادی در حوزه داشته که مایه مباهات و فخر دین بوده اند و  اهمیت این نشست به نیز این دلیل است که شهرستان دامغان در حال حاضر نزدیک به ۳۰۰ طلبه در قم، بیش از ۱۶ امام جمعه و چندین قاضی دارد.

نماینده طلاب و فضلای دامغان در مجمع نمایندگان طلاب در پایان با اشاره به این که طلاب دامغان مردمی ولایت مدار، با بصیرت و علاقه مند به نظام و انقلاب هستند، یادآور شد: دلیل بر این مدعا این مطلب است که در دوران دفاع مقدس شهرستان دامغان بیش از ۲۳ شهید روحانی تقدیم انقلاب کرده است./1330/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات