۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۵۵۲۰۴۵
در سراسر ایران و کشورهای مختلف؛

یازدهمین سالگرد بزرگداشت آیت‌الله فاضل لنکرانی برگزار می‌شود

مدیرکل روابط عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) از برگزاری مراسم یازدهمین سالگرد بزرگداشت حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی در سراسر ایران و کشورهای مختلف خبر داد.
حضرت ‌آیت الله فاضل لنکرانی  نظر مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی در رابطه با رهبر معظم انقلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید جواد نورموسوی مدیرکل روابط عمومی و بین الملل مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در نشست خبری مراسم یازدهمین سالگرد بزرگداشت مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی مرجعیت را عامل حفظ اسلام توصیف کرد و افزود: مراجع دین را پاسداری کردند و نمونه بارز آنان حضرت آیت الله فاضل لنکرانی بود که سلامت خود را فدای دین و مرجعیت کرد؛ او با همت و تلاش خود اسلام واقعی را به جامعه عرضه کرد.

وی تأکید کرد: تا مرجعیت زنده است، دین در جامعه پابرجاست؛ مردم با اتصال به مرجعیت، دین و ایمان خود را بیمه می‌کنند.

وی در تبیین شخصیت حضرت آیت الله فاضل لنکرانی اظهار داشت: این مرجع تقلید خود را فراتر از تشیع، وقف اسلام کرد؛ آثار این بزرگوار نشانگر آن است که به اسلام عزت داده و رقبت مراکز علمی جهان اسلام نشان می‌دهد که حضرت آیت الله فاضل لنکرانی یک شخصیت تمام عیار علمی بود.

وی ادامه داد: این بزرگوار عالم به عمل بودند؛ یعنی با عمل خود به علما و بزرگان دین عزت دادند؛ پشتوانه علمی، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی حضرت آیت الله فاضل لنکرانی غیر از اسلام، ضمانی برای انقلاب اسلامی هم بود؛ این مرجع تقلید احیاگر فاطمیه هم نامیده شد.

وی از برگزاری مراسم ساگرد حضرت آیت الله فاضل لنکرانی در سراسر ایران و در کشورهای انگلستان، مالزی، اندونزی، سوئد، آذربایجان، افغانستان و پاکستان و خبر داد و گفت: این مراسم با مرکزیت مسجد اعظم قم، سه‌شنبه یکم اسفندماه شام شهادت حضرت زهرا (س) بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور مراجع، علما، اندیشمندان، اساتید و فضلا و شخصیت‌های حوزوی و دانشگاه و مسئولان کشوری برگزار می‌شود.

وی از شروع به فعالیت ستاد مراسم سالگرد حضرت آیت الله فاضل لنکرانی از دو ماه پیش خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد بعد از امام خمینی (ره)، حضرت آیت الله فاضل لنکرانی دومین شخصیتی است که دارای چنین مقبولیتی است که از سراسر دنیا برای برگزاری مراسم سالگرد او درخواست داده‌اند.

وی ادامه داد: 276 مدرسه علمیه از سراسر کشور برای برگزاری این مراسم اعلام آمادگی کرده‌اند و برایشان بسته فرهنگی ارسال شده است تا مراسم را تحت عنوان «تبیین اندیشه‌ها و جایگاه علمی و آثار برکات اخلاقی و علمی ایشان» برگزار شود.

وی افزود: 3480 مسجد در سطح کشور همزمان با شام شهادت حضرت زهرا (س) برای حضرت آیت الله فاضل لنکرانی مراسم یادبود برگزار می‌کنند؛ برگزاری مراسم معنوی ختم قرآن برای این مرجع تقلید با عنوان «تلاوت نور» توسط ستاد عالی مساجد کشور در مساجد کشور برگزار می‌شود.

وی با تشکر از خبرگزاری‌ها و نشریات گفت: خلاصه خبرهای مربوط به آیت الله فاضل لنکرانی جمع آوری شده است و مصاحبه‌ها درباره این شخصیت بزرگوار که با شصت نفر انجام شده و حدود ششصد صفحه است در قالب یک فایل در صورت نیاز در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد./836/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات