۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۵۵۱۶۸۲
رییس مرکز خدمات:

مشکلات معیشتی پیشرفت علمی طلاب را با اختلال مواجه کرده است

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: پیشرفت علمی استعدادهای برتر حوزه تا قبل از ازدواج بسیار خوب است اما مشکلات معیشتی پس از ازدواج باعث می‌شود طلاب بخشی از وقتشان را صرف رفع مشکلات معیشتی کنند.
دیدار مدیرعامل و اعضای خبرگزاری رسا با رئیس مرکز خدمات حوزه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خدمات، نشست صمیمانه رئیس مرکز خدمات با جامعه نخبگانی حوزه علمیه خراسان با حضور رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، مدیر حوزه علمیه خراسان، اساتید، نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان در محل سالن همایش مجتمع فرهنگی اقامتی اداری آفتاب ولایت برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در این همایش ضمن تسلیت حادثه جان‌سوز نفت کش ایرانی، همکاری نهادهای حوزوی در پیشبرد رسالت حوزه‌های علمیه را مهم و ضروری برشمرد و گفت: نهادهای حوزوی می‌توانند با کمک و همیاری یکدیگر رسالت سنگینی را که بر دوش دارند به سرانجام برسانند.

وی افزود: حضور اساتید و فرهیختگان حوزه علمیه در این همایش باعث ایجاد انگیزه مضاعف برای طلاب مستعد و مسئولین نهادهای حوزوی است.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اشاره به رسالت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه بیان کرد: مأموریت اصلی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تقویت روحانیت در جهت انجام رسالت‌های حوزوی آن‌هاست.

وی ادامه داد: نگاه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در ارائه خدمات به طلاب، هدفمندانه بوده و بر اساس نقش روحانی در انجام رسالت حوزوی برنامه‌ریزی‌شده است و طلابی که نقش موثرتری دارند بیشتر موردحمایت قرار می گیرند و این هدفمندی همانند روح در همه ابعاد مرکز حاکم است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ربانی به نقش نخبگان و استعدادهای برتر در رشد علمی و تحول در حوزه‌های علمیه اشاره داشت و افزود: حوزه‌های علمیه خاستگاه اصلی انقلاب هستند و عقبه اسلامیت این نظام، حفظ مکتب و ارزش‌های انقلاب ابتدئا و بالذات بر عهده حوزه‌های علمیه است و آینده حوزه‌های علمیه درگرو تلاش و پیشرفت استعدادهای برتر است.

وی بیان کرد: پیشرفت علمی استعدادهای برتر حوزه تا قبل از ازدواج بسیار خوب است اما مشکلات معیشتی پس از ازدواج باعث می‌شود طلاب بخشی از وقتشان را صرف رفع مشکلات معیشتی نمایند و این مسئله در روند پیشرفت آن‌ها خلل ایجاد می‌کند به همین خاطر رویکرد مرکز خدمات حوزه‌های علمیه علاوه بر حمایت از نخبگان، توجه ویژه به خانواده آنان است.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اشاره به نقش ویژه اساتید در پرورش طلاب مستعد گفت: علمای سلف در تربیت شاگردان خود در کنار بحث علمی به پرورش منش طلبگی و سربازی امام زمان (ع) همراه با محبت و عطوفت اهتمام ویژه‌ای داشتند و این مسئله باعث پرورش و تربیت عالمان برجسته‌ای شده است.

وی گفت: یکی از شاگردان حضرت امام (ره) آیت‌الله ابراهیم امینی بودند زمانی که امام (ره) متوجه مریضی ایشان می‌شوند شبانه به درب منزل شاگردشان رفته و احوالشان را می‌پرسند و حتی برای بهبود بیماری شاگردشان پزشکی را به بستر او می‌آورند. این محبت، مهربانی و عطوفت استاد باعث پرورش این‌چنین شاگردانی می‌شود که در احوالات بقیه علما نیز مشهود است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ربانی خطاب به اساتید اظهار داشت: استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه امانت‌های حضرت ولی‌عصر (عج) هستند باید آن‌ها را مثل فرزندمان بدانیم و همانند پدری دلسوز از جهت عاطفی و اخلاقی به آن‌ها برسیم.

وی در پایان مسئولیت نهادهای حوزوی در حفظ، پرورش و حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر را خطیر برشمرد و تأکید کرد: همه ما باید قدر نخبگان و استعدادهای برتر را بدانیم چراکه پیشرفت و آینده حوزه‌های علمیه در گروه موفقیت این عزیزان است. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات