۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۵۴۳۷۰۹
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

سیاست زدگی سم مهلکی برای تعالی حوزه و دانشگاه است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که برخی ها تلاش می کنند وحدت حوزه و دانشگاه را سیاسی جلوه دهند که تفکر بسیار اشتباهی است، گفت: سیاست زدگی سم مهلکی برای این دو مرکز مهم و حیاتی علمی کشور است که باید به شدت از آن پرهیز شود.
امام جمعه نکا

حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا با اشاره به فرا رسیدن 27 آذر ماه، سالروز شهادت شهید دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، از شهید مفتح به عنوان محور وحدت حوزه و دانشگاه یاد کرد و گفت: با تلاش های هوشمندانه این روحانی با بصیرت و انقلابی نخستین جرقه های تحقق وحدت این دو مرکز علمی کشور زده شد.

امام جمعه نکا با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه به معنای سلب استقلال فکری این دو نهاد مهم کشور نیست، افزود: وحدت حوزه و دانشگاه باید با حفظ هویت واقعی این دو مرکز مهم علمی کشور تحقق پیدا کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که کارکردهای حوزه و دانشگاه برای کشور مفید و بسیار تعیین کننده است، خاطرنشان کرد: وحدت این دو رکن اصلی کشور می تواند افق های جدیدی را پیش روی نظام مقدس جمهوری اسلامی بگشاید.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که دشمنان با ترس از وحدت حوزه و دانشگاه تلاش کردند با القائات منفی در جامعه حوزوی و دانشگاهی کشور به گونه وانمود کنند که حوزه های علمیه به دنبال دخالت در امور دانشگاهی کشور است، بیان داشت: این در حالی است که هیچ کدام یک از این دو پایگاه مهم علمی کشور در پی چنین موضوعی نبوده اند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه و دانشگاه دارای ظرفیت و پتانسیل های بالایی هستند که می تواند پویایی و نشاط را به جامعه بازگرداند، تصریح کرد: به طور حتم کشور برای رسیدن به قله های پیشرفت نیازمند بهره گیری از ظرفیت های ارزشمند این دو نهاد علمی است.

امام جمعه نکا با اشاره به این که تفرقه و اختلاف میان حوزه و دانشگاه به طور حتم مسیر را برای نفوذ دشمنان باز خواهد کرد، بیان داشت: وجود هر گونه اختلاف در بخش های مختلف کشور، نظام اسلامی را از رسیدن به اهداف پیش روی باز خواهد داشتت.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که امروز مراکز دانشگاهی به منظور آشنایی بهتر با اندیشه های اسلامی و مبانی دینی نیازمند بهره گیری از توانمندی حوزه های علمیه هستند، تصریح کرد: در مقابل حوزه های علمیه نیز می تواند از برخی توانمندی های روز دانشگاه ها در جهت رونق و تقویت برنامه های خود بهره گیرند.

امام جمعه نکا با تأکید براین که با وحدت و همدلی عملی حوزه و دانشگاه هم دین و هم دنیای جامعه تأمین خواهد شد، بیان داشت: حوزویان و دانشگاهیان به عنوان پیشگامان ترویج دین و علم در جامعه می توانند در مقابله با توطئه دشمنان نیز پیش قراوول باشند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان از نقش مهم و اثرگذار حوزه و دانشگاه در جامعه اسلامی به خوبی آگاه هستند، گفت: یکی از مهم ترین اهداف دشمن برای کند کردن سرعت قطار پیشرفت نظام اسلامی، ایجاد تفرقه و اختلاف میان این دو مرکز مهم علمی کشور است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که در ادوار مختلف انقلاب اسلامی حوزه و دانشگاه بودند که توانستند از نظام دینی در برابر هجمه های دشمنان حراست و پشتیبانی کنند، افزود: امروز نیز این رسالت مهم با وحدت و همدلی بیشتر حوزویان و دانشگاهیان محقق می شود.

مسؤول حوزه علمیه نکا با تأکید براین که با وحدت حوزه و دانشگاه علوم انسانی و علوم اسلامی با هم پیوند می خورند، تصریح کرد: جامعه اسلامی برای سعادت و پیشرفت به هر دو علم حاصل از حوزه و دانشگاه نیازمند است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که برخی ها تلاش می کنند وحدت حوزه و دانشگاه را سیاسی جلوه دهند که تفکر بسیار اشتباهی است، خاطرنشان کرد: سیاست زدگی سم مهلکی برای این دو مرکز مهم و حیاتی علمی کشور است که باید به شدت از آن پرهیز شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان همواره حوزه و دانشگاه را سد محکمی در برابر خواسته ها و توطئه های خود می دانسته اند، گفت: به همین منظور دشمن برای رسیدن به اهداف نامشروع خود در کشورمان تلاش می کند با تفرقه و اختلاف، این سد را بشکند و خواسته های خود را عملی کند./۱۳۱۷/ت302/ب1

 

ارسال نظرات