۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۵۴۲۳۳۵
در نشستی خبری؛

ویژه برنامه‌های سالروز ورود حضرت معصومه به قم تشریح شد

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به ویژه برنامه های سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم، از آیین غبار روبی مضجع شریف حضرت معصومه(س) با حضور علما خبر داد.
حرم حضرت معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صفر فلاحی، معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در  سالن جلسات کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به ویژه برنامه های سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم گفت: در آستانه ورود به 23 ربیع آیین غبار روبی مضجع شریف حضرت معصومه(س) با حضور تولیت آستان مقدس، علما و زائران انجام خواهد شد.

وی با اشاره به حرکت نمادین کاروان حضرت معصومه(س) از میدان معصومیه به سمت حرم مطهر، افزود: این مراسم در روز سه شنبه از ساعت 8:30 صبح آغاز خواهد شد و در سال جاری با هماهنگی جامعه المصطفی العالمیه 25 طلبه از کشورهای آسیایی، اروپایی،آفریقایی و آمریکایی در این مراسم حضور خواهند داشت.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه همزمان با ورود کاروان نمادین حضرت معصومه(س) به صحن امام رضا(ع) آیین نقاره زنی در ساعت 10:30 با حضور خادمان و ازئران انجام خواهد شد، تصریح کرد: مسیر ورودی کاروان نمادین با هماهنگی انجام شده با هلال احمر به صورت هوایی گلباران خواهد شد.

حجت الاسلام فلاحی ضمن اشاره به برنامه های شب ورود حضرت معصومه(س) به قم ادامه داد: بعد از نماز مغرب و عشاء محفل سخنرانی با حضور آیت‌الله میرباقری برگزار میشود و انجام مراسم مداحی و اجرای سرود و تواشیح از دیگر برنامه های این شب است.

وی افزود: درطول 17 روز منتسب به حضرت معصومه(س) مراسم ویژه ای صبح ها از ساعت 10:30 و عصرها از ساعت 16 در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار می شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) از همکاری هزار 500 تا دو هزار 200 خادم در شیفت های مختلف همزمان با ایام منتسب به حضرت معصومه(س) خبرداد، گفت: برپایی نمایشگاه، پذیرش بیش از پنج هزار زائر زیارت اولی، برگزاری ویژه برنامه زمزم معرفت با محوریت شخصیت حضرت معصومه(س)، برگزاری جشن بزرگ تکلیف دختران، بازدید رایگان از موزه، برگزاری مسابقه کتابخوانی شهیده غربت، نواختن زنگ شکرانه ورود حضرت معصومه(س) به قم در مدارس استان از دیگر برنامه های آستان در ایام منتسب به حضرت معصومه(س) خواهد بود.

حجت الاسلام فلاحی همچنین با اشاره به برنامه های سالروز رحلت شهادت گونه حضرت معصومه(س) اظهار کرد: برگزاری محفل شعر آیینی در سوگ کریمه با حضور تولیت آستان، برگزاری دوره آموزشی کوثر کویر، برگزاری محفل عزاداری بر نوجوانان، حرکت دسته عزاداری خادمان، آیین شمع گردانی و خطبه خوانی با حضور علماء و مراجع،رونمایی از آثار اسنادی، رونمایی از زیارتنامه حضرت معصومه(س) به 13 زبان، رونمایی از کتاب تجوید مصور قرآن ویژه نوجوانان، رونمایی از پرتال جامع آستان و پیشن بینی برگزاری 35 نشست تخصصی با حضور کارشناسان برجسته به زبان های عربی، آذری، اردو و انگلیسی با محوریت شخصیت حضرت معصومه(س) از دیگر برنامه های فرهنگی آستان در ایام منتسب به حضرت معصومه(س) است.

وی همچنینی از تولید 85 برنامه رسانه ای با محوریت آثار و برکات مهاجرت و حضورت حضرت در کلام علماء، و مراجع تقلید و سیره زندگانی حضرت معصومه(س) و شرح زیارتنامه حضرت معصومه(س) از سوی آستان مقدس خبرداد./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات