۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۵۴۲۱۲۲

معیار رضایت خداوند در قیامت، رضایت حضرت رسول است

استاد حوزه علمیه قم گفت: معیار بهره مندی از مقام شفاعت حضرت رسول(ص) و رضایت ایشان محبت به اهل بیت(ع) است.
پیامبر

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام میرشفیعی امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که مهم ترین دغدغه و نگرانی رسول خدا(ص) عاقبت به خیری امت بود، گفت: حضرت رسول(ص) آنچنان نگران امت خویش و عاقبت به خیری آنها بودند که برای هدایت مردم، خود را در رنج و مشقت قرار می دادند.

وی افزود: قرآن کریم در این زمینه می فرماید« لَقَدْ جاءَکمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکمْ عَزیزٌ عَلَیهِ ما عَنِتُّمْ حَریصٌ عَلَیکمْ بِالْمُؤْمِنینَ رَؤُفٌ رَحیمٌ» قطعاً، برای شما پیامبری از خودتان آمد که بر او دشوار است شما در رنج بیفتید، به (هدایت) شما حریص، و نسبت به مؤمنان، دلسوز مهربان است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که نگرانی پیامبر(ص) برای هدایت امت تا آخرین لحظات عمر ادامه داشت، تصریح کرد: به همین دلیل خداوند به حضرت رسول(ص) و اهل بیت(ع) ایشان مقام شفاعت داده است تا در قیامت بتوانند از امت خود و مؤمنان دستگیری کنند.

حجت الاسلام میر شفیعی تصریح کرد: آیات قرآن کریم در مورد مقام شفاعت حضرت رسول(ص) و گستره شفاعت ایشان می فرمایند« وَلَسَوْفَ يُعْطِيكَ رَبُّكَ فَتَرْضَى» یعنی بزودى پروردگارت تو را عطا خواهد داد تا خرسند گردی.

وی افزود: بر اساس این آیه معیار و ملاک رضایت خداوند در قیامت، رضایت حضرت رسول(ص) است و این آیه جایگاه و شأن عظیم رسول خدا(ص) را برای امت اسلامی تبیین می کند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که ملاک رضایت حضرت رسول(ص) از امت اسلامی محبت به اهل بیت(ع) است، گفت: محبت به اهل بیت(ع) مؤمن را در صراط مستقیم قرار می دهد بنابراین کسی که می خواهد در قیامت در زمره نجات یافتگان و شفاعت شدگان باشد باید تقوای الهی پیشه کرده و سیره اهل بیت(ع) را به صورت عملی الگوی خود قرار دهد.

حجت الاسلام میر شفیعی تصریح کرد: باید دقت کرد که کسی که در این دنیا اهل بیت(ع) را مورد آزار و اذیت قرار داده نمی تواند در آخرت از مقام شفاعت حضرت رسول(ص) بهره مند شود زیرا آزار و اذیت اهل بیت رسول خدا(ص) مانند آزار و اذیت رسول الله است و رسول خدا(ص) در چندین حدیث بیان کرده اند که هرکس اهل بیت(ع) مرا مورد رنجش قرار دهد مرا مورد رنجش قرار داده است.

وی یادآور شد: دلسوزی رسول خدا(ص) برای امت اسلامی و نجات بشریت بی نظیر است و به دلیل همین دلسوزی در مسیر هدایت است که خداوند رضایت خود را در رضایت رسولش قرار داده و می فرماید که آنچنان به تو عطا می کنیم تا راضی شوی./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات