۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۵۳۷۵۹۵
آیت الله سعیدی مطرح کرد؛

تربیت دینی مهم ترین رکن نظام آموزشی در کشورهای اسلامی

امام جمعه قم نقطه تمایز نظام آموزشی در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی را تربیت بر محور دین عنوان کرد و گفت: تربیت دینی مهم ترین رکن نظام آموزشی در کشورهای اسلامی است.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی، امام جمعه قم  ظهر امروز در دیدار اعضای دفتر همکاری های حوزه و آموزش و پرورش قم که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، با بیان اینکه مهم ترین پایگاه برای تعلیم آموزه های دینی به کودکان و نوجوانان مدارس است، گفت: آموزش و پرورش در کشور تنها متولی آموزش دانش آموزان نیست بلکه مسؤولیت تربیتی آموزش و پرورش بر مسؤولیت آموزشی آن ارجحیت دارد.

وی با اشاره به اینکه آنچه نظام آموزش و پرورش را در یک کشور اسلامی از کشورهای غیر اسلامی تفکیک و متمایز می کند، آموزش و تربیت بر مبنای دین است، افزود: آموزش دین به دانش آموزان باید  از سوی افراد خبره و کارشناس این حوزه انجام شود تا بتواند موفقیت لازم را به نبال داشته و اثر بخش باشد.

امام جمعه قم تصریح کرد: بر این اساس حضور روحانیان در قالب طرح گذارندن خدمت سربازی در مدارس فرصت خوبی برای تربیت نسلی متدین و متعهد به امور دینی است.

آیت الله سعیدی همچنین با اشاره به حضور طلاب و روحانیان در قالب طرح امین در مدارس تصریح کرد: باید طرح امین در مدارس سطح کشور تقویت شده و استان قم به عنوان قطب حوزه های علمیه جهان اسلام باید در این زمینه برای سایر استان های کشور و سایر جوامع اسلامی الگو باشد.

امام جمعه قم آموزش و پرورش را مانند مسجد به مکانی امن برای انسان های و حقیقت جویان معارف دینی توصیف کرد و گفت: همانطور که در مساجد انسان های وارسته تربیت شده و قرب الی الله هدف است در مدارس نیز باید نظام آموزشی و تربیتی به این شکل باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به فعالیت مراکز آموزشی بدون مجوز در برخی از مناطق سطح شهر قم افزود: باید نسبت به این موضوع رسیدگی شده و اجازه سو استفاده به گروه های مختلف داده نشود زیرا مقوله آموزش و تربیت مقوله حساسی است و هر شخصی نباید بدون تجربه و دانش کافی در این مقواله انسان ساز وارد شود.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه امروز فضای مجازی ترین بیشترین تهدید و آسیب را متوجه قشر دانش آموز کرده است، یادآور شد: برای مقابله با اثرات سوء فضای مجازی باید تمامی نهادها به صورت مشترک با یکدیگر در این عرصه همکاری لازم را داشته باشند و نهاد آموزش و پرورش باید در این زمینه نقش محوری را ایفا کرده و دانش آموزان را با خطرات و آسیب های این فضا و چگونگی مقابله با آسیب های فضای مجازی آشنا کند./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات