۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۵۳۲۵۸۲
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

مشاوره آسیب های احتمالی دوران طلبگی را به حداقل می رساند

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مشاوره همچون چراغی روشن برای حرکت طلاب در مسیر پیش روی است، گفت: یک طلبه در دوران تحصیلی خود ممکن است با مسائل و مشکلات مختلفی رو به رو شود که با مشاوره می تواند بسیاری از آن مشکلات را کاهش دهد.
مشاوره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار مشاوران مرکز مشاوره حوزه علمیه استان با اشاره راه اندازی مرکز مشاوره حوزه علمیه سال گذشته در استان، گفت: این مرکز در حال حاضر با حضور فعال کارشناسان حوزوی اقدامات ارزشمندی را در مدارس علمیه انجام داده است.

وی با بیان این که کارشناسان این مرکز از طلاب و علاقه مندان شرکت کننده در دوره های مشاوره حوزه علمیه استان هستند، افزود: این کارشناسان پس از طی کلاس های مقدماتی و تکمیلی دوره مشاوره و همچنین شرکت در آزمون پایانی به عنوان مشاور در مرکز مشاوره حوزه علمیه استان مشغول به فعالیت شدند.

حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان خود با مهم ارزیابی کردم مسأله مشاوره در حوزه علمیه استان، مرکز مشاوره را یکی از حیاتی ترین بخش ها و مراکز در حوزه علمیه معرفی کرد و گفت: علیرغم این که این مرکز هنوز به طور جدی و رسمی در میان مدارس علمیه جا نیفتاده، اما می تواند اثرگذاری مطلوبی در تقویت جایگاه طلاب در حوزه ایفا کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تا سال گذشته حوزه علمیه استان از داشتن چنین مرکزی محروم بوده است، افزود: اما با پیگیری های به عمل و همچنین مطالعه عمومی که در این خصوص وجود داشت، این مرکز در حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر راه اندازی شده است.

حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان خود با بیان این که بسیاری از آسیب های احتمالی پیش روی طلاب در این مرکز مورد بررسی و شناسایی قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: این آسیب ها که می تواند مانعی برای رشد و تعالی یک طلبه ایجاد کند پس از شناسایی و بررسی های لازم با برنامه های مشاوره ای به خوبی رفع خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز یکی از مسائل مهمی که طلاب حوزه علمیه را تهدید می کند همین آسیب های احتمالی پیش روزی طلاب است، افزود: اگر این آسیب ها شناسایی و رفع نشود به طور حتم می تواند ضربه های جبران ناپذیری را به یک طلبه وارد کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از مهم ترین اهداف مرکز مشاوره در حوزه علمیه به حداقل رساندن آسیب های مورد توجه طلاب است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با بررسی های به عمل آمده برنامه های مشاوره ای برای طلاب راهکار بسیار مناسبی برای مقابله با آسیب های پیش روی بوده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مشاوره مسیر را برای رشد و تعالی علمی و اخلاقی طلاب همواره می کند، بیان داشت: یک طلبه در مسیر راه سختی که در پیش دارد نیازمند همراه و هدایت کننده است که یک مشاور می تواند در همه مراحل زندگی طلبگی همراه یک طلبه باشد.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که مشاوره همچون چراغی روشن برای حرکت طلاب در مسیر پیش روی است، تصریح کرد: یک طلبه در دوران تحصیلی خود ممکن است با مسائل و مشکلات مختلفی روبرو شود که با مشاوره می تواند بسیاری از آن مشکلات را کاهش دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلبه بدون مشورت ممکن است دچار سردرگمی و حتی گمراهی در مسیر پیش روی شود، بیان داشت: مشاوره چراغ هدایتی برای طلبه برای انتخاب مسیر صحیح به منظور رسیدن به رشد علمی و اخلاقی است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دین مبین اسلام نیز به مسأله مشاوره تأکید و توجه بسیار زیادی داشته است، افزود: انسان در هر دوره از زندگی خود نیازمند همراه و مشاور است و طلاب حوزه علمیه نیز این مسأله مهم مستثنی نیستند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که طلاب به دلیل جایگاه مهم و ارزشمندی که در جامعه دارند همواره در معرض خطرهای بسیاری از سوی دشمنان دین و انقلاب قرار دارند، خاطرنشان کرد: در این مسیر پرفرازونشیب یک حامی و مشاور می تواند مسیر حرکت صحیح را به طلاب نشان دهد تا خدای ناکرده طلبه در راه غیر صحیح گام برندارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان انقلاب به دلیل جایگاه ارزشمند روحانیت در میان مردم، همه توان و سرمایه خود را برای تخریب و خدشه دار کردن طلاب و روحانیان به کار گرفتند، گفت: خدشه دار کردن چهره روحانیت امروز یکی از مهم ترین اهداف دشمنان و بدخواهان دین و انقلاب است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلاب باید در هر شرایطی مراقب رفتار، کردار و اظهارات خود باشد، خاطرنشان کرد: خدای ناکرده هر حرکت نامناسب و اظهار نظر غیر اصولی موجب خدشه دار شدن جایگاه روحانیت در میان مردم خواهد شد.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که علیرغم همه تلاش های دشمن امروز جایگاه روحانیت در جامعه اسلامی مستحکم تر از هر زمان دیگری است، گفت: توطئه خطرناک بدخواهان انقلاب برای ایجاد فاصله مردم و روحانیت با شکست مواجه شده و امروز شاهد یک پیوند عمیق و مستحکم میان مردم و روحانیت هستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که فرهنگ مشاوره باید در میان طلاب و همچنین مدارس علمیه نهادینه شود، گفت: فرهنگ مشاوره به طور حتم می تواند اثرات بسیار مثبتی در روند تحصیلی و تهذیبی طلاب حوزه داشته باشد.

وی با بیان این که با تقویت مسأله مشاوره در مدارس علمیه می توان بسیاری از مشکلات طلاب نظیر مسائل انگیزشی، هدف گذاری، مدیریت زمان و مدیریت تحصیلی را رفع کرد، افزود: امیدواریم به زودی شاهد گسترش و فراگیر شدن برنامه های مشاوره در سطح همه مدارس علمیه استان باشیم./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات