۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۵۲۷۸۵۸
استاد حوزه علمیه خواهران:

آموزه های اسلامی بدون امام تحقق عینی و عملی نمی یابد

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان این که بقای همه اصول و فروع اسلام به وجود امام وابسته است، گفت: آموزه های اسلامی بدون وجود امام تحقق عینی و عملی نمی یابد.
ولایتمداری

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم قاسمی، استاد حوزه علمیه خواهران امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به این که کسب معرفت نسبت به امام بر هر مؤمنی واجب است، گفت: هر کس که بمیرد و امام عصر خود را نشناسد بنابر حدیث امام صادق(ع) به مرگ جاهلی و در کفر و شرک مطلق مرده است.

وی افزود: امام باقر(ع) در یک حدیث نورانی در این زمینه می فرمایند «هرکس در حالی که امامی نداشته باشد، بمیرد، مردنش، مردن جاهلیت است و هر آن که درحال شناختن امامش بمیرد، پیش افتادن یا تأخیر این امر او را زیان نرساند و هر کس بمیرد در حالی که امامش را شناخته، هم چون کسی است که در خیمه قائم (عج) با آن حضرت باشد».

استاد حوزه علمیه خواهران افزود: امام صادق(ع) نیز در زمینه شناخت و کسب معرفت نسبت به امام می فرمایند«کسی که بمیرد و امامش را نشناسد به مرگ جاهلی از دنیا رفته است و منظور از جاهلیت، جاهلیت مطلق یعنی کفر، نفاق و گمراهی است.»

خانم قاسمی با اشاره به ضرورت امام شناسی گفت: در روایتی از امام رضا(ع) نقل شده است که«امامت، زمام دین و مایه نظام مسلمانان و صلاح دنیا و عزت مؤمنان است، امامت، اساس رشد یابنده اسلام و شاخه بلند آن است. تمامیت نماز و روزه و حج و جهاد و گردآوری مالیات و صدقات و اجرای حدود و احکام و حراست از مرزهای اسلام، همه به دست امام است».

وی افزود: امام رضا(ع) در ادامه حدیث می فرمایند«امام حلال خدا را حلال و حرام خدا را حرام می کند و حدود خدا را برپا می دارد و از دین خدا دفاع می کند او با حکمت و اندرز و حجت رسا مردم را به راه پروردگارش فرا می خواند».

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: با توجه به این روایت به خوبی روشن می شود که بقای همه اصول و فروع اسلام به وجود امام وابسته است و آموزه های اسلامی بدون وجود امام تحقق عینی و عملی نمی یابد به همین علت است که کسی که امام زمانش را نشناسد، هیچ بهره ای هم از اعمال خود نخواهد برد.

خانم قاسمی با اشاره به راه های کسب معرفت نسبت به امام گفت: یکی از اولین راه ها برای کسب معرفت نسبت به امام تلاوت قرآن کریم و مطالعه احادیث است زیرا ویژگی ها و اوصاف امام به خوبی در احادیث و آیات قرآن کریم بیان شده است.

وی افزود: عمل صالح یکی از راه های کسب معرفت نسبت به امام معصوم(ع) است، چنانچه امام باقر(ع) در یک روایت نورانی در این زمینه می فرمایند«هرکس به آن چه می داند، عمل کند، خداوند آن چه را نمی داند به او می آموزد»./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات