۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۵۲۶۶۲۸
با حضور حضرت آیت الله سبحانی؛

مراسم افتتاحیه کتابخانه زبان های خارجی و منابع اسلامی برگزار شد

مراسم افتتاحیه کتابخانه زبان های خارجی و منابع اسلامی با حضور حضرت آیت الله سبحانی، علی لاریجانی، آیت الله استادی و حداد عادل برگزار شد.
حضرت آیت الله سبحانی افتتاحیه کتابخانه زبان های خارجی و منابع اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه کتابخانه زبان های خارجی و منابع اسلامی پیش از ظهر امروز با حضور حضرت آیت الله سبحانی، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، آیت الله استادی عضو شورای عالی حوزه های علمیه، حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی برگزار شد.

همچنین در این مراسم افتتاحیه حجج اسلام و المسلمین عماد، رییس مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه و علوی بروجردی، استاد درس خارج حوزه علمیه و شهرستانی، نماینده آیت الله سیستانی، مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران، سید مهدی صادقی، استاندار قم و حسینی، رییس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند.

در آغاز مراسم افتتاحیه کتابخانه زبان های خارجی و منابع اسلامی ،حجت الاسلام مهدوی راد از پژوهشگران حوزه علمیه گزارشی درباره کتابخانه بیان کرد و گفت: زبان همواره نشان دهنده هویت هر ملتی است بنابراین آشنایی با زبان هر کشوری آشنایی با فرهنگ و هویت آن کشور است.

وی ادامه داد: رسالت حوزه، رسالت انبیاء یعنی گسترش دانش، فرهنگ سازی و فرهنگ گستری است که برای چنین کاری باید با فرهنگ کشورها آشناشد که یکی از لوازم آشنایی با فرهنگ ها آشنایی با زبان کشورها است؛ امروزه در حوزه علمیه قم مراکز و افراد آشنا به زبان های خارجی فراوان یافت می شود اما دستیابی این مراکز به منابع آموزشی و طلاب به منابع پژوهشی بسیار دشوار بود.

حجت الاسلام مهدوی راد اضافه کرد: کتابخانه زبان های خارجی و منابع اسلامی که به همت حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی تأسیس شده است با 30 هزار جلد کتاب و 350 هزار جلد دیجیتالی از ساعت 8 تا 21 آماده خدمت رسانی به محققان آشنا به زبان های خارجی همانند انگلیسی، چینی و اسپانیایی است.

گفتنی است، کتابخانه زبان های خارجی و منابع اسلامی در خیابان صفائیه، کوچه ۳۹ قرار دارد./1324/پ۲۰۲/ش

ارسال نظرات