۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۵۱۸۶۴۷

آسیب های فراوانی فرزندان طلاق را تهدید می کند

کارشناس رسانه ملی با بیان این که پدر و مادر تا جایی که می توانند باید از طلاق گرفتن پرهیز کنند تاکید کرد که آسیب های زیادی فرزندان طلاق را تهدید می کند
دهقان نیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام دهقانی نیا، کارشناس رسانه ملی امروز در برنامه آفتاب شرقی از شبکه یک سیما با بیان این که برابر با قانون مدني ايران، نفقه را عبارت دانست از همه نيازهاي متعارف و متناسب با وضعيت زن از قبيل مسكن و البسه و غذا و هزينه هاي درماني و بهداشتي كه خانم دچار آن مي شود.

وی گفت: نفقه زن با توجه به عرف عمومی جامعه و با توجه به شأن اجتماعی و خانوادگی زن تعیین می شود.

وي با اشاره به این که وجوب نفقه بر مرد مستلزم توانايي در پرداخت است، افزود: اگر مردی به علت فقر و مسائلی از این قبیل توانایی پرداخت نفقه را نداشت تعزير قانوني به خاطر عجز در پرداخت نفقه متوجه مرد نشده و زن نمی تواند به خاطر عدم پرداخت نفقه حکم جلب و زندانی مرد را دریافت کند.

کارشناس رسانه ملی تصریح کرد: در هنگام مواجهه با مشكلي در خانواده اولين اقدام بايد به گونه اي باشد كه كانون خانواده صدمه نبيند چرا که اگر فرد براساس عصبانیت تصمیم گرفته و یک اقدام ناخواسته را انجام دهد زمینه را برای بازگشت و گفت و گو از بین می بد؛ بنابراین بهتر است که زن و شوهر در زمانی که دچار مشکل می شوند در نخستین قدم با یکدیگر به گفت و گو نشسته و سعی کنند که فارغ از دخالت دیگران مشکل خود را حل کنند یا به یک فرد شایسته برای مشاوره مراجعه کنند.

حجت الاسلام دهقان نیا گفت: ارائه دادخواست طلاق از سوي زوجه به معني عجز قانوني در گرفتن مهريه نيست بلكه در صورت احراز عسر و حرج زوجه(به سختي افتادن زوجه براي ادامه زندگي) از سوي قاضي امكان دريافت مهريه وجود دارد.

کارشناس رسانه ملی با بیان این که نفقه فرزند از نفقه زوجه جدا است، گفت از زمان تقديم دادخواست، مرد ملزم به پرداخت نفقه فرزند مي شود.

حجت الاسلام دهقان نیا ادامه داد: حتی اگر دادگاه سرپرستی فرزند را به مادر واگذار کند این پدر است که باید نفقه فرزند را بر عهده گیرد و در تمام مدتی که فرزند در خانه مادر است مرد موظف به پرداخت نفقه فرزند خواهد بود.

کارشناس رسانه ملی با بیان این که طلاق یک حلال مبغوض است، یادآور شد: پدر و مادر تا جایی که می توانند باید از طلاق گرفتن پرهیز و با ایثار زمینه دوام زندگی خانوادگی را فراهم کنند زیرا پس از طلاق به ویژه بانوان دچار مشکلات جدی و پشیمانی می شوند و از سوی دیگر آسیب های مختلف فرزندان طلاق را به صورت جدی تهدید می کند./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات