۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۵۱۳۶۰۱

پایتخت مذهبی جهان اسلام میزان سه همایش بین‌المللی

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) از برگزاری سه همایش بین المللی در مشهد مقدس به عنوان پایتخت مذهبی جهان اسلام خبر داد.
نشست خبری بنیاد امام رضا،اکبر شیخ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اکبر شیخ امروز در آیین افتتاحیه جشن‌های دهه کرامت که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد دهه کرامت را دهه شادی امت اسلام توصیف کرد و اظهار داشت: بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در 31 استان و 2 هزار و 400 نقطه دنیا پانزدهمین جشنواره امام رضا(ع) را افتتاح و اخبار آن را به نقاط مختلف دنیا منتقل می‌کنند.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) بابیان اینکه در سال گذشته 178 برنامه اجرایی شده است، ادامه داد: مجموع آثاری که تاکنون به دبیرخانه شنواره امام رضا(ع) ارسال‌شده شامل 929 هزار و 489 اثر است که این رشدی بالغ‌بر 87.3 درصدی ارسال آثار در سطح ملی و بین‌المللی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) افزود: این دوره از جشنواره در 31 استان با 332 برنامه در سطح ملی برگزار می‌شود که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 80.9 درصد رشد داشته است.

شیخ زمان برگزاری جشنواره را از مردادماه تا آبان ماه جاری اعلان داشت و گفت: 257 هزار و 325 نهاد و سازمان در اجرای این دوره از جشنواره با بنیاد همکاری داشتند که این تعداد در سال گذشته 42 هزار و 509 سازمان و نهاد بوده است؛ در این زمینه با رشد 500 درصدی مواجه هستیم.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) ادامه داد: مشارکت گسترده اهل سنت در این دوره مقدمه نزدیک شدن پانزدهمین جشنواره امام رضا(ع) به اهداف آن شده است هرچند هنوز با اهداف اصلی فاصله زیادی احساس می‌شود؛ بر این اساس در پایتخت مذهبی جهان اسلام میزبان سه همایش بین‌المللی خواهیم بود.

وی عقلانیت و معنویت را محور اصلی پانزدهمین جشنواره امام رضا(ع) توصیف کرد و گفت: برای سال 2017 در هشت کشور از جمله اندونزی، پاکستان، هند، روسیه و برزیل نشست و همایش تخصصی با موضوع سیره و فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)به پویش 100 هزارنفری سازمان‌دهی شده در مدیریت و اجرای پانزدهمین جشنواره امام رضا(ع) شاره کرد و اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) همایش بین‌المللی بانوان مروج فرهنگ رضوی در تاریخ نهم مردادماه جاری در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات