۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۵۱۱۸۰۷
آیت الله سعیدی:

خدمات تأمین اجتماعی خیرخواهانه و عام المنفعه باشد

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) رویکرد سازمان تأمین اجتماعی را کاملا دینی و انسان دوستانه دانست و گفت: خدمات تأمین اجتماعی باید خیرخاهانه و عام المنفعه باشد.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) امروز در دیدار با مدیران تامین اجتماعی استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر انجام شد، با تأکید بر اینکه نگاه تامین اجتماعی بدون مباحث قومی، سیاسی و دینی دارای رویکرد انسانی و خدماتی است، گفت: بر اساس سیره اهل بیت(ع) و آموزه‌های قرآن کریم، کاری که انسانی در جامعه انجام می‌دهد دارای عقبه مشخصی بوده که این عقبه دولت و نظام است به همین علت باید مخارج افراد ناتوانی که توان خود را برای جامعه گذاشته‌اند تامین و از آنها حمایت شود.

وی افزود: افرادی که بدهکار به تامین اجتماعی هستند از جمله دولت و مراکز دیگر باید دین خود را ادا کنند چرا که این سازمان درآمدزا و به دنبال فعالیت‌های اقتصادی نیست بلکه دستگاهی غیر وابسته به دولت بوده که درآمدهای خود را از مردم تامین می‌کند به همین علت اگر بدهی‌های خود را طلب نکند به مردم آسیب می‌رسد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه سهم کارفرمایان و کارگران در تامین اجتماعی مشخص است، عنوان کرد: افرادی که در این مجموعه سهم دارند باید در مدیریت تامین اجتماعی نیز مشارکت داشته باشند چرا که این موضوع سبب پیشرفت می‌شود و از تغییر رویکردهای اصلی این مجموعه از سوی دولت‌ها جلوگیری می‌کند.

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی به معنای مریض شدن و بی‌توجهی به بهداشت نیست بلکه این مجموعه همانند اورژانس و آتش‌نشانی عمل می‌کند و برای رفع نگرانی‌های جامعه در هنگام حادثه پیش‌بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه الکترونیکی کردن خدمات تامین اجتماعی سبب صرفه‌جویی در وقت مردم و امکانات کشور می‌شود، عنوان کرد: امیدواریم با ارائه آموزش‌های مطلوب به مردم بتوانیم در ابعاد مختلف تاثیرگذاری لازم را به دنبال داشته باشیم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه مجموعه تأمین اجتماعی باید همواره در خدمت مردم باشد، گفت: کم کاری های سایر نهادها نباید بر کار تأمین اجتمایع اثر بگذارد و این نهاد باید در هر شرایطی آماده پشتیبانی و خدمت رسانی به مردم به ویژه محرومان جامعه باشد.

آیت الله سعیدی یادآور شد: در مجموعه تأمین اجتماعی نباید رویکردها کسب معاش و در آمد باشد بلکه باید تمامی خدمات در راستای جلب رضایت خداوند و اهداف خیرخواهانه و عام المنفعه به مردم صورت گیرد و خیران نیز باید در زمینه کمک به بیماران نیازمند در کنار سازمان تأمین اجتماعی همکاری و همیاری داشته باشند./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات