۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۵۰۸۰۲۱
استاد سطح عالی حوزه علمیه مطرح کرد؛

عزت و اقتدار نیروهای مسلح پیام ماه رمضان

حجت الاسلام احتشام عزت و اقتدار نیروهای مسلح را پیام ماه رمضان سال جاری دانست و بر وحدت و پیروی از آرمان های امام خمینی(ره) تأکید کرد.
حجت الاسلام علي احتشام

حجت الاسلام علی احتشام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به روایتی از پیامبراکرم(ص) اشاره کرد و گفت: خداوند در پاسخ به سؤال پیامبراکرم(ص) مبنی بر اثر روزه گرفتن، بیان می کند حکمت، فهم عاقلانه و درک همراه با بصیرت  اثر روزه داری واقعی است؛ اگر انسان به واسطه روزه داری در ماه رمضان توان تشخیص وظیفه درست در زمان فتنه ها، سختی ها و گرفتاری را پیدا کند عبادات ماه رمضان او مقبول درگاه خداوند قرار گرفته است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با بیان این که برای قبولی عبادات نشانه هایی بیان شده است، تصریح کرد: افرادی که روزه داری و شب زنده داری آنها قبول شده است پس از ماه مبارک رمضان حضور خداوند را بیشتر درک خواهند کرد و به گفته امام خمینی(ره) با تمام وجود متوجه خواهد شد که عالم در محضر خدا است و در محضر خدا نباید معصیت کرد.

وی ادامه داد: روزه مقبول و دوری از شهوات خوراکی موجب سیقل نفس می شود در نتیجه انسان در نمازهای یومیه ارتباط نزدیکتری با خداوند را احساس می کند؛ از دیگر نشانه های قبولی عبادات می توان به شرح صدر اشاره کرد یعنی انسانی که روزه او قبول شده و رضای خداوند راکسب کرده است در انجام واجبات و دوری از محرمات دست پنهان و آشکار حق را حامی خود می داند.

حجت الاسلام احتشام اضافه کرد: فراوان مشاهده می شود افرادی که پیش از ورود به ضیافت الهی در برابر کوچکترین محرمات مقاومتی نداشته اند، اما پس از حضور خالصانه در ضیافت الهی در برابر بزرگترین منکرات بالاترین استقامت را انجام داده اند.

وی خاطرنشان کرد: گذشتن از خود و پیوستن به آرمان های الهی از مواردی است که انسان می تواند به واسطه آن قبولی روزه ماه رمضان را محک زند؛ اگر پیش از ماه رمضان تبعیت از پیامبراکرم(ص) و امامان معصوم(ع) و ولی را جدی نمی گرفتند قبولی ماه رمضان او باید ارمغان اطاعت پذیری باشد به ویژه در شرایط امروزی جامعه اسلامی که بدون تبعیت از رهبر معظم انقلاب نمی توان کشور را برای ایستادگی در مقابل استکبار آماده نگه داشت.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به پاسخ موشکی سپاه به حملات تروریستی داعش در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: همه افراد وظیفه دارند پیام رمضانی امسال که عزت و اقتدار نیروهای نظامی به ویژه سپاه و سربازان گمنام امام زمان(عج) بود را غنیمت شمرده و بر وحدت و همدلی و همگامی استوار بوده و بیش از پیش بر آرمان های امام خمینی(ره) و شهدای مجاهد مدافع حرم به ویژه شهدای 12 رمضان در حمله داعش آمریکایی اسرائیلی پای فشاری کنند.

وی با تأکید بر این که تدبر و تفکر در آیات قرآن کریم عامل نگه داری ذخیره های معنوی به دست آمده در ماه رمضان است، گفت: تفکر و تدبر درآیات قرآن کریم مهمترین عامل حفظ ذخیره های معنوی به دست آمده در ماه رمضان است؛ اگر همه روزه داران همان گونه که در ماه صیام و قرآن به تلاوت و قرائت قران کریم پرداخته اند در طول سال نیز انجام دهند به گفته خود قرآن، این کتاب مقدس اگر با تدبر عجین شود قطعا انسان را به راه استوار و مسیر مستقیم ولایت هدایت خواهد کرد./1324/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات