۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۵۰۷۹۵۶
استاد حوزه:

ذخیره های معنوی ماه مبارک رمضان را باید در طول سال حفظ کرد

حجت الاسلم والمسلمین سلیمانی دوری از گناه را اثر روزه داری واقعی دانست و تصریح کرد: روزه داری به تنهایی انسان را بهشتی نمی کند بلکه حفظ آن انسان را بهشتی می کند.
حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی

حجت الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آیه 45 سوره عنکبوت اظهار کرد: در این آیه، نماز از موانع گسترش فحشا و منکر معرفی می شود بنابراین منزجر بودن انسان از گناه به هنگام فراهم بودن شرایط گناه، نشان دهنده کارسازی نماز او است.

 استاد درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: روزه نیز همانند نماز است چنانچه مفسرین صبر در آیه«واستعینوا بالصبر و الصلاة» را به روزه تفسیر کرده اند؛ در جهت پاک کردن قلب از گناهان باید از روزه کمک گرفت و افراد روزه دار در صورتی که پس از روزه داری دوری از صفات رذل را در خود مشاهده کردند بدانند روزه بر آنها تأثیر گذاشته است.

وی ادامه داد: ایجاد حالت تبدیل بدی ها به خوبی ها در نفس از علائم روزه داری واقعی است چنانچه در روایتی از پیامبراکرم(ص) آمده است ملائک در روز عید فطر خطاب به روزه داران بیان می کنند خوشا به حال شما که همانند روز تولد پاک شده اید و جایزه های روزه داری خود را دریافت کنید.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی با بیان این که تهذیب نفس بزرگ ترین فرصتی است که خداوند برای بندگان خود ایجاد کرده است، گفت: گمان نکنید روزه داری در ماه رمضان کفایت می کند و موجب بهشتی شدن انسان می شود بلکه روزه داری به شرط جلوگیری از هبط عمل، انسان را بهشتی خواهد کرد.

وی با تاکید بر حفظ و مراقبت از ذخایر معنوی ماه مبارک رمضان در طول سال، ادامه داد: روزه داری در ماه رمضان ذخیره بسیار بزرگی است که باید آن را حفظ کرد به این گونه که رابطه خود با قرآن کریم و اهل بیت(ع) در ماه رمضان را در دیگر فرصت ها و ماه ها نیز ادامه دهیم به ویژه در شرایط پیچیده امروزی باید بصیرت های قرانی را افزایش داد.

استاد درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: دلیل متحمل شدن تمامی شکست های مسلمانان عمل نکردن به قرآن کریم است و امروزه نیز با افزایش فتنه ها و دست های پیدا و پنهان استکار جهانی که درصدد دور شدن جامعه از قرآن کریم است وظیفه عمل کردن به قرآن کریم بسیار سنگین است؛ در ایام روزه داری ماه مبارک رمضان باید برای خود تفهیم کرده باشیم که از نزدیکی به شیطان روزه دار باشیم و او را از خود دور سازیم./1324/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات