۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۵۰۴۸۷۹
ویژه فارغ التحصیلان پایه دهم حوزه علمیه؛

مدرسه عالی فقه و علوم اسلامی دانش پژوه می پذیرد

مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی از میان طلاب فارغ التحصیل در پایه دهم حوزه در رشته های فقه الاقتصاد، فقه الجزا، فقه السیاسه و فقه خانواده دانش پژوه می پذیرد.
مدرسه عالی فقه و علوم اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی تحت اشراف  رهبر معظم انقلاب برای تربیت فقیهان صاحب نظر و توانمند برای تولید علم و نظریه در عرصه فقه های  تخصصی، از میان طلاب فارغ التحصیل در پایه دهم حوزه علمیه علاقهمند به تحصیل در رشته های فقه الاقتصاد، فقه الجزا، فقه السیاسه و فقه خانواده برای سال تحصیلی۹۷- ۱۳۹۶ دانش پژوه می پذیرد.

از ویژگی ها و امتیازات این دوره می توان به اهتمام به تهذیب اخلاقی، ارتقای معنوی و روحیه انقلابی، محوریت درس خارج فقه تخصصی و اصول و آموزش اجتهادی آن با روش های پژوهش محور، آموزش دروس تکمیلی حوزه ها و تقویت مهارت های آموزشی و پژوهشی مؤثر و کارآمد اشاره کرد.

همچنین آموزش دروس جدید مورد نیاز در هر رشته، اهتمام به پژوهش و تقویت تفکر خلاقانه، بهره گیری از اساتید توانمند و شایسته، اشتغال تمام وقت طلاب به تحصیل و استفاده حداکثری از فرصت ها و تعطیلات، فراهم نمودن امکانات آموزشی و پژوهشی لازم و پرداخت کمک هزینه تحصیلی مناسب از امتیازات شرکت در این دوره محسوب می شود.

اتمام سطوح عالی حوزه پایه اول تا دهم با معدل ۱۶، حداکثر سن ۳۰ سال، برخورداری از صلاحیت‌های عمومی و اعتقاد و التزام به نظام اسلامی و ولایت فقیه، آمادگی برای اختصاص حداقل ۱۰ ساعت در روز به برنامه‌های علمی مدرسه، عدم اشتغال به فعالیت های اجرایی و علمی خارج از مدرسه به استثنای یک تدریس فقهی یا اصولی، تعهد به اتمام دوره و موفقیت در امتحان و مصاحبه علمی و عمومی از شرایط پذیرش در مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی است.

شایان ذکر است، نام نویسی طلابی که ۲ یا ۳ سال در درس خارج شرکت کرده اند در صورت دارا بودن شرایط، بدون اشکال است.

نام نویسی در این دوره به صورت حضوری و غیر حضوری انجام می شود که نام نویسی غیر حضوری از طریق سامانه اینترنتی مدرسه عالی فقه و علوم اسلامی به نشانی www.Register.MFOS.ir از شنبه 27 خرداد آغاز و تا شبنه 24 تیر ادامه خواهد داشت.

همچنین طلاب دارای شرایط برای نام نویسی حضوری می توانند از 17 تا 22 تیرماه از ساعت 9 تا 13 به مدرسه عالی فقه و علوم اسلامی واقع در ابتدای بلوار جمهوری اسلامی، ورودی مرکز مدیریت حوزه های علمیه (مدرسه معصومیه) سمت چپ، مراجعه کنند.

تصویر کارت ملی، گواهی ارزیابی پایه اول تا دهم مرکز مدیریت حوزه علمیه و یک قطعه عکس جدید مدارک مورد نیاز برای نام نویسی در مدرسه عالی فقه و علوم اسلامی است.

منابع امتحانی این دوره جلد دوم کفایه الاصول از بحث فی الاصول العملیه تا اول فیما یتعلق بالاجتهاد و التقلید، مکاسب جلد پنجم از القول فی الخیار تا آخر بحث تعارض المقومین است و آزمون نیز شنبه 31 تیرماه برگزار می شود.

گفتنی است، طلاب علاقه مند به نام نوسی در مدرسه عالی فقه و علوم اسلامی برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند در روزهای اداری از ساعت 8 تا 13 با شماره ۳۲۴۰۱۵۴۵ تماس گیرند./1324/ت۳۰۳/ی

 

 

ارسال نظرات