۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۵۰۴۷۱۷

صبر؛ استراتژی مؤمن برای عبور از مشکلات

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به این که صبر مهم ترین خصلت مؤمن است، گفت: استراتژی مؤمن برای عبور از مشکلات صبر است.
صبر

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم زنجانی امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که آیه 38 سوره حج به یاری مؤمنان از سوی خداوند اشاره دارد، گفت: انسان اگر مصداق « الذین آمنوا» باشد خداوند اگر تمام زمین و آسمان به او فشار آورده و کمر به نابودی او ببند باز با یاری خداوند پیروز خواهد شد.

وی افزود: این وعده حتمی خداوند است و خداوند هرگز از وعده خود تخلف نمی کند و عمل به وعده را بر خود واجب می داند.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه تا جای که می توانیم باید در برابر مشکلات صبوری پیشه کرده و بردبار باشیم، تصریح کرد: مشکلات آزمایش و امتحان مؤمن در زندگی است و مؤمنی که صبور باشد به مشکلات به چشم نعمت و فرصت نگاه کرده و از این فرصت ها برای خودسازی استفاده می کند.

خانم زنجانی با تأکید بر این که متأسفانه والدین امروزی فرزندان خود را صبور و بردبار تربیت نمی کنند، افزود: یکی از علل عمده طلاق در جامعه امروزی همین مشکل است.

وی با بیان این که بهشت با صبوری و شکر بر نعمات الهی به دست می آید، تصریح کرد: کسی در امتحانات الهی موفق است که بدون اعتراض در مشکلات نیز مانند رفاه و آسایش شکر گذار خداوند باشد و باید دقت کرد که عجله زیبنده مؤمن نیست.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به زندگی پیامبر(ص) گفت: اگر بردباری و صبوری رسول خدا(ص) و مسلمانان نبود اسلام در شبه جزیره عربستان گسترده نمی شد.

وی افزود: حضرت رسول(ص) در برابر مشکلات و هجوم دشمنان و مخالفان با صبوری ایستادگی کرد و به واسطه ایمان قوی که داشت نه تنها دشمنان را شکست داد بلکه بر ایشان مسلط شد و سلطه اسلام سبب شد که همگان به قدرت اعجاز این دین آسمانی پی برده و در مسیر ایمان گام بردارند.

خانم زنجانی با اشاره به این که صبر پسندیده ترین خصلت برای مؤمن است، افزود: تا جایی که می توانیم باید در برابر مشکلات صبوری پیشه کرده و حتی اگر صبوری برای ما ممکن نیست خود را به صبوری بزنیم تا این خصلت پسندیده در ما ایجاد شود.

وی یادآور شد: اگر می خواهیم که فرزندان ما عاقبت به خیر شوند باید صبوری در برابر مشکلات را به صورت جدی و به عنوان یکی از درس های زندگی به آنها آموزش دهیم./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات