۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۵۰۳۳۷۴
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد:

ذکر صلوات انسان را از وسوسه های شیطان در امان می دارد

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه شیطان به عزت خداوند قسم می خورد که همه را اغوا و گمراه خواهد کرد، گفت: ذکر صلوات انسان را از وسوسه های شیطان در امان می دارد.
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد امروز در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) در جمع زائران و مجاوران آستان بانوی کرامت با بیان اینکه ذکر صلوات در تمامی ماه های سال و به ویژه ماه مبارک رمضان بسیار توصیه شده است، گفت: ذکر صلوات انسان را از وسوسه های شیطان در امان نگه داشته، شیاطین را دور می کند و سنگین ترین عمل در کفه ترازوی اعمال انسان در روز قیامت است.

استاد حوزه علمیه قم مهم ترین درس رمضان را برای انسان درس بی نیازی از دنیا عنوان کرد، افزود: امام علی(ع) درنهج البلاغه می فرمایند از آن جایی که دنیا بسیار زودگذر بوده و حلال و حرام آن حساب و کتاب و عقوبت داشته و محل رنج و عذاب است دلبستن به آن شایسته مؤمن نیست.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد ادامه داد: اخلاص عمل در رفتار و کردار و گفتار مساله ای است که موجب می  شود انسان به توفیقاتی عجیبی دست پیدا کند و اخلاص اسراری است میان انسان و خداوند آن را به هر کسی اعطا نمی کند و اگر خداوند کسی را دوست داشته باشد اخلاص در عمل را به آن شخص می دهد.

وی افزود: شیطان به عزت خداوند قسم می خورد که همه را اغوا و گمراه خواهد کرد الا کسانی که اعمالشان خالص و اهل اخلاص هستند و امکان مقابله شیطان با انسان های مخلص وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه قم منشأ گرفتاری های انسان را عمل به خواسته های شیطان و حرکت بر مسیر جهل عنوان کرد و گفت: اگر انسان هوای نفس خود را مطاعش قرار دهد در زمره ولایت شیطان قرار می گیرد و کسی که ولیش شیطان باشد تمامی اعمالش تباه خواهد شد زیرا تمامی اعمال حتی کارهای خوب را برای پاسخگویی به حوائج نفسانی خود انجام داده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد افزود: بهتر است انسان به جای ساختن کاخ های آباد به فکر خانه ویران قبر باشد زیرا آنچه در ویرانه قبر به فریاد انسان رسیده و او را از عذاب قبر در امان نگه می دارد اخلاص در عمل و اعمال مخلصانه است زیرا خداوند در قرآن کریم فرموده است که هرکس مرا یاد کند من نیز به یاد او هستم بنابراین با یاد کردن خدا و اخلاص در عمل به خاطر خدا خانه قبر خود را روشن و آباد کرده و بهشت برین خداوند را رزق و روزی خود کنیم./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات