۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۷
کد خبر: ۵۰۲۸۰۹

لقمه حرام توفیق بندگی را از انسان سلب می کند

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه همه والدین خواهان داشتن فرزند صالح هستند زیرا می دانند، فرزند صالح گلی از گل های بهشت است، گفت: نماز الگوی تربیت فرزند صالح است.
نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم زنجانی، استاد حوزه علمیه خواهران امروز در محفل ترتیل خوانی خواهران که در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها برگزار شد، با اشاره به این که همه والدین خواهان داشتن فرزند صالح هستند زیرا می دانند، فرزند صالح گلی از گل های بهشت است، گفت: نماز الگوی تربیت فرزند صالح است.

وی با بیان این که نماز کارخانه انسان سازی است، افزود: کسی که نماز می خواند تنها در پیشگاه خداوند می ایستد و چنین انسانی هرگز حاضر نمی شود که رو به قبله دیگر به غیر از خدا ایستاده و رکوع کند و چنین انسانی هرگز ولایت طاغوت را نپذیرفته و حاضر نمی شود که به خاطر منافع خود با طاغوت سازش کرده و ولایت طاغوت را پذیرفته و یزر بیرق مستکبران قرار گیرد.

استاد حوزه علمی خواهران با اشاره به اثرات تربیتی نماز در عرصه اقتصادی بر مؤمنان گفت: کسی که نماز می خواند زکات اموالش را پرداخت می کند و می داند که با لقمه حرام و مال خمس نداده نمی توان نماز خواند زیرا لقمه حرام توفیق عبادت و بندگی خدا را از انسان سلب می کند.

خانم زنجانی اظهار کرد: فرزندی که نماز خوان است حرمت والدین خود را نگه داشته و بی حیایی و بی عفتی نمی کند زیرا می داند که این عمل منافی نماز خواندن است و سعی می کند از سر تا نوک پا نماز خوان باشد.

وی افزود: براین اساس اگر فرزندان خود را نماز خوان کنیم به تمامی اهداف تربیتی دست یافته ایم و باید دقت کرد که به زور نمی توان کسی را نماز خوان کرد بلکه روش دعوت به نماز پایبندی به نماز است و اگز فرزندان ما اثرات مثبت نماز را در ما ببینند حتما نماز خوان خواهند شد.

استاد حوزه علمیه خواهران ریشه تمامی گرفتاری های جامعه امروز را عدم پایبندی به نماز عنوان کرد و گفت: جوانی که نماز خوان باشد حریم عفت را رعایت کرده و با نامحرم ارتباط بر قرار نمی کند.

خانم زنجانی ادامه داد : متأسفانه خانواده ها به آن اندازه که به خوراک، پوشاک و لوازم تحصیل فرزند خود توجه می کنند به نماز خوان کردن فرزندان خود توجه نکرده و توقع دارد که مدرسه و اجتماع و یا دیگران فرزندان آنها را نمازخوان کنند در حالی که باید دقت کرد تا وضعیت اقامه نماز در جامعه سرو سامان نباید فرهنگ جامعه درمان نخواهد شد و تافرهنگ جامعه درمان نشود؛ جوانان ما همواره در باتلاق گناه غرق خواهند شد و هر روز هزاران جوان و نوجوان دست رفته در عرصه دین مداری و دین باوری خواهیم داشت./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات