۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۴۹۹۶۶۱
عضو مجمع عالی تفسیر حوزه مطرح کرد؛

انتخابات ۲۹ اردیبهشت؛ سندی بر مقبولیت و حقانیت نظام اسلامی

حجت الاسلام میرکتولی حضور پرشور مردم در انتخابات را نویدی برای طلیعه ظهور و بروز جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی و دلیل مقبولیت نظام اسلامی در پیشگاه ملت دانست.
میرکتولی

حجت الاسلام سید مرتضی میرکتولی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک حضور پرشور مردم در انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به رهبر معظم انقلاب و مردم همیشه در صحنه، گفت: حضور حداکثری مردم نقش تعیین کننده ای در مشروعیت حکومت دینی دارد.

عضو مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه وجود دو ویژگی مقبولیت مردمی و مشروعیت الهی در حاکمیت اسلامی را ضروری دانست و اظهار کرد: حاکمیت دینی در برابر حاکمیت سکولار باید دارای دو ویژگی مشروعیت الهی و مقبولیت عمومی باشد به عبارت دیگر رهبر حکومت دینی باید دارای مشروعیت الهی و مقبولیت عمومی باشد به گونه ای که اگر یکی از آنها را از دست دهد نمی تواند نقش اساسی خود را در عرصه حاکمیت ایفا کند.

وی ادامه داد: امام علی(ع) به واسطه حرکت مردم به سمت دیگری خانه نشین می شود و هنگامی که همین مردم به سوی او رو می آورند امام علی(ع) برای اجرای عدالت بر کرسی حاکمیت تکیه می زند که چنین چیزی نشان می دهد برای اداره جامعه و حاکمیت مشروع، پشتوانه مردمی نیاز است که از آن به مقبولیت مردمی یا عامه یاد می شود.

حجت الاسلام میرکتولی با تصریح بر این که حضور پرشور مردم ایران در انتخابات کم نظیر است، خاطرنشان کرد: حضور مردم ایران در انتخابات نشان می دهد جمهوری اسلامی ایران در رأس کشورهای دموکراتیک جهانی قرار دارد زیرا نهایت حضور مردم کشورهایی که از حقوق بشر و دموکراسی دم می زنند 50 درصد است.

وی اضافه کرد: حضور مردم نویدی برای طلیعه جدید ظهور و بروز جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی است تا ایران بتواند با پشتوانه قدرتمندی در عرصه بین الملل حضور پیدا کند؛ از سوی دیگر مردم نشان دادند که قصد دارند کمبودها و کاستی ها را در کنار حکومت جبران کنند و کار مناسب را در زمان خاص خود انجام دهند.

عضو مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه با بیان این که قدرت دارای سه مؤلفه اقتصادی، نظامی و مردمی است، گفت: حکومت ها برای این که بتوانند از موضع قدرت، خود را به جهانیان نشان دهند باید دارای این سه مؤلفه باشند که جمهوری اسلامی ایران نشان داده است جدای از این که از نظر نظامی قدرتمند است از پشتوانه مردمی قدرتمندی نیز برخوردار است.

وی ادامه داد: امروزه هنگام سفر رییس جمهور آمریکا به عربستان پنجاه دیپلمات از کشورهایی که دارای نظام دموکراسی نیستند به استقبال او می روند کشورهایی که یا سلطنتی هستند یا قبیله ای و اگر دموکراسی هم باشند تک کاندیدا است و مردم باید به همان یک کاندیدا رأی دهند که چنین چیزی نشان می دهد انتخابات ایران چه مقدار می تواند پاسخی کوبنده و جلوه ای با شکوه در دنیای بی رحم امروز باشد./1324/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات