۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۴۸۷۴۵۵
مدیرکل اوقاف هرمزگان:

​طرح آرامش بهاری در 34 بقعه متبرکه هرمزگان برگزار می شود

​مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان به اشاره اینکه 34 بقعه در استان ایام نوروز مجری طرح آرامش بهاری است، گفت: مسافران نوروزی می‌توانند از امکانات موجود در این طرح استفاده کنند.
طرح نوروزی آرامش بهاری در بقعه متبرکه استان مرکزی اجرایی می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام محمدطاهر گرایلی مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان امروز در نشست خبری، گفت: یکی از برنامه های چند سال اخیر طرح آرامش بهاری با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب دینی و ارتقای سطح فکری و معنوی زائران و مسافران نوروزی است.

وی افزود: یکی از سنت‌ های عید نوروز صله رحم و مسافرت است، با همین نگاه بر خود لازم دانستیم خدمت ‌رسانی مطلوبی در عرصه فرهنگی، اجتماعی و رفاهی به زائران و مسافران نوروزی در طرح آرامش بهاری داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان از اجرای طرح آرامش بهاری در 34 بقعه متبرکه استان در نوروز پیش رو خبر داد و تصریح کرد: این طرح از 25 اسفند ماه در آستان مبارک امامزادگان و بقاع متبرکه استان آغاز و تا 15 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام گرایلی گفت: برگزاری مراسم تحویل سال همراه با برپایی سفره‌های هفت‌سین و قرائت دعای تحویل سال و پخش پیام مقام معظم رهبری از برنامه‌ های اصلی برگزاری طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان هرمزگان خواهد بود.

وی ادامه داد: برپایی خیمه‌ های معرفت و نمایشگاه، برپایی غرفه ‌های عفاف و حجاب، برگزاری مسابقات فرهنگی، برپایی ایستگاه ‌های صلواتی از دیگر برنامه های طرح آرامش بهاری در استان هرمزگان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با بیان اینکه یکی از وظایف سازمان اوقاف، چشم‌انداز فرهنگی و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است اظهار کرد: آن چیزی که در چشم‌انداز سازمان طراحی شده، بحث ارتقای سطح خدمت‌ رسانی در عرصه‌ های فرهنگی، معنوی و رفاهی به زائران و مردم در آستان مقدس امامزادگان است.

حجت الاسلام گرایلی با بیان اینکه 17 مبلغ بومی و 20 مبلغ غیربومی در این طرح حضور دارند، بیان ‌داشت: همچنین برنامه‌‌ های به عنوان خیمه ‌های معرفت در 6 بقعه متبرکه استان و در راستای ترویج حجاب و عفاف برپا می‌ شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان هدف از اجرای این طرح را تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی دانست و افزود: مسافران نوروزی می‌توانند از امکانات موجود در این طرح استفاده کنند.

حجت الاسلام گرایلی ادامه داد: با اجرای طرح آرامش بهاری و با بهره‌مندی از تعطیلات نوروزی می ‌توان به ارتقای سطح فکری، فرهنگی زائران و احیا و ترویج سنت‌ های اصیل اسلامی به زائران پرداخت.

وی همچنین از برگزاری مراسم تحویل سال در امامزادگان استان هرمزگان خبرداد و گفت: اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در 18 بقعه متبرکه و یک وعده نماز جماعت در 6 بقعه، استقرار 10 روحانی در جزیره قشم با هدف پاسخگویی به سؤالات شرعی مسافرین از جمله برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان است./202/851/ب1

ارسال نظرات