۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۴۸۷۰۹۳
حجت الاسلام صرّامی مطرح کرد؛

ضرورت ارتباط بیشتر پژوهشگران حوزوی با مسائل روز جامعه

رییس پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان این که همین فقه کهن می تواند به مسائل جدید پاسخ بدهد یکی از پیش نیازهای اصلی این موضوع ارتباط پژوهشگران حوزوی با مسائل روز جامعه دانست.
 حجت الاسلام سیف الله صرامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از آثار جدید پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی امروز دوشنبه در سالن همایش های این پژوهشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام سیف الله صرّامی رییس پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در این مراسم با اشاره به فلسفه برگزاری این چنین همایش هایی اظهار داشت: در حقیقت یکی از رسالت های دفتر تبلیغات اسلامی و همچنین پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ارتباط بخشی بین مسائل جدید و حوزه علمیه است.

وی افزود: هر روزه سؤالات به روزی در جامعه مطرح می شود که نظام مقدس اسلامی و البته حوزه علمیه با آنها رو به رو است که حوزه علمیه می خواهد با فقه جواهری محکم و با استفاده از اصول مسلم دین در این مسائل وارد شده و پاسخ های روشن و مستدل بدهد.

رییس پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اطلاع رسانی را یکی از پیش نیازهای اصلی ارتباط حوزه با مسائل روز جامعه دانست و عنوان کرد: امروز پژوهشگران زیادی در حوزه داریم که هم با متون فقهی و هم حقوقی آشنایی خوبی پیدا کرده و آثار خوب و قابل توجهی نیز دارند که تعدادی از این افراد در پژوهشکده فقه و حقوق مشغول فعالیت هستند و ما رسالت خودمان می دانیم که این آثار را به جامعه علمی کشور معرفی کنیم.

وی تأکید کرد: اگر این گونه آثار در مراسمات مختلف رونمایی شود همان مسأله مهم یعنی ارتبط دانش پژوهان با مسائل روز نیز محقق می شود به علاوه اینکه ما از این راه می توانیم استعدادهای موجود در این مسائل را نیز شکوفا کنیم و گامی در جهت ارتقای سطح پژوهشی حوزویان برداریم.

حجت الاسلام صرّامی به معرفی گروه های پژوهشکده فقه و حقوق پرداخت و عنوان کرد: ما در این پژوهشکده سه گروه علمی «مسائل فقهی و حقوقی»، «دانش های وابسته به فقه» و «فلسفه فقه و حقوق» داریم که بنا بر این است هرسال آثار یکی از این گروه ها را معرفی کنیم که در سال گذشته سه اثر از گروه دانش های وابسته به فقه رونمایی شد و در این همایش 4 مورد از آثار گروه مسائل فقهی و حقوقی معرفی می شود.

وی در پایان عنوان کرد: ان شاءالله سال آینده آثاری که از گروه فلسفه فقه و حقوق منتشر شده و یا در دست انتشار است رونمایی می شود و ما اطمینان داریم این گروه نیز با مدیریت حجت الاسلام حسنعلی اکبریان آثار فاخر و قابل توجهی را نیز همچون دو گروه دیگر تحویل جامعه علمی خواهد داد./1330/پ202/ج

ارسال نظرات