۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۴۸۶۸۹۹
مدیر حوزه علمیه بندرلنگه:

آسیب های اجتماعی از طریق فعالیت های مسجدی درمان می شود

مدیر حوزه علمیه آل البیت(ع) بندرلنگه با بیان اینکه انسان های شایسته از دل مساجد پرورش پیدا می کنند، گفت: بسیاری از آسیب های اجتماعی را می توان از طریق فعالیت های مسجدی درمان کرد.
آسیب های اجتماعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام عبدالمهدی حیدرزاده مدیر حوزه علمیه آل البیت(ع) بندرلنگه بعدازظهر امروز در جمع فعالان فرهنگی کانون مساجد در محل این حوزه علمیه گفت: انسان های شایسته از دل مساجد پرورش پیدا می کنند و بسیاری از آسیب های اجتماعی را می توان از طریق فعالیت های مسجدی درمان کرد.

وی برخورد چهره به چهره با مردم را از سیره نبوی ذکر کرد و گفت: رسول مکرم اسلام همواره از قبل از نماز در مسجد حاضر بودند و به مسائل مردم به صورت چهره به چهره رسیدگی می کردند و این شیوه باید از سوی ائمه جماعات احیا شود.

مدیر حوزه علمیه آل البیت(ع) بندرلنگه همچنین خدانگری، معادباوری، وظیفه شناسی و اعتماد به تامین رزق و حریص نبودن را چهار رکن زندگی از دیدگاه حضرت رسول اعظم(ص) ذکر کرد و بر استفاده از رهنمود های ائمه اطهار (ع) و بزرگان دین در تربیت دینی نوجوانان و جوانان در مساجد تاکید کرد.

حجت الاسلام حیدرزاده گفت: باید از طریق کانون های مساجد برای خانواده ها سبک زندگی اسلامی ترویج دهیم و باید کانون های مساجد مجهز به وسایل کمک آموزشی کنیم تا جوان و نوجوان ما بتواند در کنار مسجد در عرصه های فرهنگی فعالیت های خوبی داشته باشد

وی افزود: در کانون های مساجد باید از کسانی استفاده شود که به مانند حضرت ام‌البنین (س) افرادی را عباس وار تربیت و تحویل جامعه دهند.

مدیر حوزه علمیه آل البیت(ع) شهرستان بندرلنگه اظهار داشت: هدف کانون مساجد باید تربیت افرادی باشد که به درد انقلاب اسلامی بخورند و بازویی برای این نظام باشند و باید افرادی تربیت شوند در مقابل تشر آمریکا و اسرائیل تنشان نلرزد و تحت تاثیر منافقین و استکبار جهانی قرار نگیرند.

حجت الاسلام حیدرزاده افزود: در مساجد باید سه بازوی آن یعنی پایگاه بسیج، امام جماعت و کانون مساجد در کنار یکدیگر باشند و امام جماعت مسؤولیت هدایت و راهنمایی آن‌ ها را برعهده بگیرد.

وی بیان کرد: امروز فضای مجازی ایمان جوان‌ های ما را از بین برده است، برخی در زمینه کار فرهنگی و دیگر امور فقط به دنبال گزارش‌ نویسی و دریافت بودجه هستند ولی در عمل کار مثبتی انجام نمی‌ دهند. 

مدیر حوزه علمیه آل البیت(ع) بندرلنگه ابراز داشت: در این جنگ نرم تیر دشمن به جوانان ما اثابت کرده ولی ما آن‌ ها را مداوا نکردیم و حتی گاها به حال خود رها کردیم که باید در این باره  راهکارهایی اساسی ارائه شود و به مرحله اجرا برسد./202/851/ب1

ارسال نظرات