۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۴۸۶۷۶۳
آیت‌الله نعیم آبادی در گفت‌وگو با رسا:

بنیاد بین‌المللی خمس هیچ‌گونه مبلغی بابت وجوهات خمس دریافت نمی‌ کند

​دبیرکل بنیاد بین‌المللی احیای فرهنگ خمس با بیان اینکه وظیفه این بنیاد پاسخگویی به شبهات مطرح شده در زمینه خمس است، گفت: بنیاد بین‌المللی خمس هیچ‌گونه مبلغی از بابت وجوهات خمس دریافت نمی‌کند.
آیت الله نعیم آبادی

آیت‌الله غلامعلی نعیم آبادی، دبیرکل بنیاد بین‌المللی احیای فرهنگ خمس در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به جایگاه و اهمیت موضوع خمس، گفت: اهمیت موضوع خمس اگر از زکات بالاتر نباشد پایین‌تر نیست اما باید توجه داشت که آگاهی مردم نسبت به این مقوله مهم دینی اندک است.

وی در ادامه با اشاره به مصارف خمس، افزود: وجوهات خمس با هدف ترویج دین جمع‌ آوری و عموما در حوزه‌های علمیه هزینه می‌ شود.

دبیرکل بنیاد بین‌المللی احیای فرهنگ خمس تصریح کرد: از سوی دیگر دشمن از جهات مختلف به آن حمله می‌کند و خمس را زیر سؤال می ‌برد.

آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه بنیاد بین‌المللی خمس از هیچ کس وجوهات دریافت نمی ‌کند، گفت: بخشی از وجوهاتی که بنده به عنوان نماینده مراجع عظام در هرمزگان دریافت می‌کنم متعلق به همین استان است و برای ترویج و توسعه دین از سوی روحانیت هزینه می ‌شود و بخش دیگر آن هم به مراجع تحویل داده می شود.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه همواره مستقل بوده و به هیچ قدرتی وابسته نیستند، بیان داشت: روحانیت همواره به مردم وابسته هستند و برافراشته ماندن پرچم دین مستلزم توجه مسلمین به پرداخت خمس است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان کرد: خداوند به من توفیق اعطا کرد که این ایده به ذهنم برسد تا در کنار ستادهایی مانند ستاد اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر و احیای زکات بنیادی با محوریت احیای فرهنگ خمس ایجاد کنم.

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به مشکلات متعدد موجود در استان، بیان داشت: مشکلاتی نظیر تحصیل دانشجویان فقیر، ازدواج جوانان و... نیز با توجه به پرداخت خمس از سوی افرادی که از  شرایط پرداخت بهره‌مندند برطرف می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه بنیاد بین‌المللی احیای فرهنگ خمس صرفا در راستای ترویج فرهنگ خمس عمل می‌کند، گفت: این بنیاد وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست اما تحت اشراف مراجع تقلید به فعالیت می‌پردازد.

امام جمعه بندرعباس به تلاش شبکه‌ های منحرف فارسی زبان برای تضعیف و تخریب حوزه ‌های علمیه اشاره کرد و افزود: روحانیت در حوزه‌ های علمیه وظیفه ترویج دین را بر عهده دارند که کاری بزرگ و نیازمند حمایت است./851/302/ب2

ارسال نظرات