۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۴۸۲۶۱۱
حجت‌الاسلام والمسلمین طائب:

حجاب از مهم ترین دروازه های معنویت و خدامحوری است

استاد حوزه علمیه قم حجاب را از مهم ترین و اصلی ترین دروازه های معنویت و خدا محوری دانست و بر لزوم حراست از این ارزش مهم تاکید کرد.
حجت الاسلام طائب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب رییس قرارگاه راهبردی عمار سه شنبه شب در مراسم عزاداری ایام فاطمیه(س) که در مسجد امام سجاد(ع) قم برگزار شد، با بیان این که بیشتر ائمه معصومین(ع) در شرایط بسیار سخت اقتصادی و اجتماعی زندگی می کردند، اظهار داشت: سیره زندگی این شخصیت‌ها برای همه مسلمان ها بویژه شیعیان واقعی درس آموز است و در حقیقت باید شیوه و منش اخلاقی ائمه اطهار(ع) سرلوحه کار همه ما قرار گیرد.

وی با تأکید بر این که معصومان در زندگی هیچ چیز برای خود جمع نمی کردند، تنها هدف آنها را رضای الهی دانست و خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) به سرمایه‌های مختلف مادی از جمله درآمد باغ فدک دسترسی داشتند اما این سرمایه‌ها را برای دین اسلام هزینه کردند هرچند دشمنان این سرمایه را از دست ایشان گرفته و غصب کردند.

رییس شورای قرارگاه راهبردی عمار به توجه اهل بیت(ع) به فقرا و رفع احتیاجات نیازمندان اشاره کرد و یادآور شد: امامان معصوم ما تنها به دنبال کسب رضایت خدا بودند و همین مسأله به این بزرگان ارزش و قدر می دهد و البته شهادت در راه خدا نیز جایگاه آنان را ارتقا بخشید، به همین جهت شهدا بالاترین جایگاه را در دین اسلام دارند.

وی با بیان این که با توجه به آیات قرآن کریم و روایات معصومین تمام شهدا زنده هستند، عنوان کرد: هر انسانی که زنده است دو نشانه اصلی دارد و آن اثرپذیر بودن و اثرگذاری داشتن است و به همین جهت وقتی ما می گوییم شهدا زنده هستند به دلیل این است که شهدا همانند افراد زنده در جامعه اثرگذار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین طائب در بخش دیگری از سخنان خود حفظ حجاب را یکی از برکات اصلی خون شهیدان عنوان کرد و ابراز داشت: حجاب یکی از اصلی ترین دروازه های معنویت و خدامحوری است که شهدا با تقدیم خون خود آن را برای همه ما بویژه خواهران کسب کردند که آنها باید از این امانت به خوبی محافظت کنند.

وی در پایان گفت: در جهان آخرت فقط کارهای خوب و بد افراد است که برای انسان باقی می‌ماند به همین علت در دنیا باید به صورت مستمر به دنبال انجام اعمال نیک باشیم و از بدی ها و مسائلی که خشم و غضب الهی را به همراه دارد برحذر باشیم./1330/پ202/ج

ارسال نظرات