۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۸
کد خبر: ۴۷۹۳۷۷
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

دینداری بدون انقلابی گری تنفر برانگیز است

استاد حوزه و دانشگاه انقلابی گری را اساس دین اسلام خواند و گفت: رواج دینداری بدون انقلابی گری اشکال بزرگ فرهنگی ما در نشر معنویت است.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه، سه شنبه شب در مسجد امام موسی کاظم(ع) پردیسان با بیان خاطره ای از دفاع مقدس ابراز داشت: همانطور که در زمان عملیات حضور در پشت جبهه بدون عذر تنفر برانگیز بود در جمهوری اسلامی هم دینداری بدون انقلابی گری تنفر برانگیز است.

به جوانانی که از دین گریزان شده اند حق می دهم

وی با بیان این که به 90 درصد از جوانان دین انقلابی عرضه نشده است، افزود: من به تمام جوانانی که از دین گریزان شده اند حق می دهم زیرا بسیاری از نماز جماعت های ما شبیه نماز تراویح شده است که از اساس باطل است زیرا اساس دین اسلام سیاست و سیاسی بودن است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان کلمه امام جماعت را کلمه ای سیاسی دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه در جمهوری اسلامی تمام تلاش خود را کرده ایم که از این واژه بوی سیاست نیاید و عملا دین را تحریف کرده ایم و معلوم نیست چه کسی و با چه هدفی این تحریف را انجام داده است.

وی تصریح کرد: دین ما جدای از جامعه و سیاست نیست و کسی که می گوید من نمازم را می خوانم و کاری به کسی ندارم دین را اشتباه فهمیده و متحجر است زیرا اسلام به هدف خدمت به بشریت و اصلاح جامع انسانی آمده است.

استاد حوزه و دانشگاه تمام اتفاقات بعد از پیامبر(ص) را بر محور شعار حسبنا کتاب الله عنوان کرد و افزود: امروز هم در جامعه ما همین شعار به راه افتاده است که معنویت و اخلاق برای ما کافی است در حالی که معنویت و اخلاق بدون انقلابی گری در اسلام جایی ندارد و برای جوانان هم جاذبه ای نخواهد داشت.

وی با بیان این که اسلام دین عافیت طلبی نیست، اظهار داشت: درس های اخلاق امروز باید با انگیزه نجات بشریت باشد؛ اشکال بزرگ فرهنگی ما در نشر معنویت این است که دینداری بدون انقلابی گری را رواج می دهیم در حالی که در متن انقلابی گری انسان معنویت سالم را کسب می کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان حوزه علمیه را به معنی سیاست ورزی دانست و اذعان کرد: امام خمینی(ره) اکثر فقه را سیاسی می دانست و معتقد بود که عرفان بدون جهاد و شهادت تکلیف انسان را ساقط نمی کند.

وی با بیان این که همه باید در برابر انقلاب احساس مسؤولیت کنیم، گفت: آیت الله شاه آبادی استاد امام خمینی(ره) معتقد بودند که ما دین فردی نداریم و در جایی فرمودند که اگر من قدرت داشتم قیام می کردم و با همین اعتقاد زیرساخت های انقلاب را پایه ریزی کردند تا شاگرد ایشان که امام خمینی(ره) بودند این قیام را به نتیجه برسانند./843/پ202/ی

ارسال نظرات