۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۴۷۵۴۷۸
مدرس حوزه و دانشگاه:

علما و روحانیان آسیب های اجتماعی را برای مردم مطرح کنند

مدرس حوزه و دانشگاه با تاکید بر آمادگی طلاب و روحانیت برای مقابله با آسیب‌ های نو پدید اجتماعی، گفت: علما و روحانیان در مراسم های مختلف باید آسیب های اجتماعی را برای مردم مطرح کنند.
حجت الاسلام احمد غلامی مدرس حوزه علمیه

حجت الاسلام احمد غلامی مدرس حوزه علمیه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به پیدایش آسیب های اجتماعی در جامعه گفت: كجروی در جامعه نتیجه عدم مراعات هنجارها بوده و در نهایت سبب می شود تا رفتارها آسیب ببیند.

وی افزود: همچنین عدم سازگاری رفتار افراد با انتظارات مشترك اعضای جامعه و یا یك گروه یا سازمان اجتماعی نیز كجروی اجتماعی تلقی می شود.

مدرس حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع) قشم ابراز داشت: تخلف از هنجارهای مقبول اجتماعی سبب پیدایش آسیب می شود، عدم پایبندی به هنجارهای اجتماعی نیز آسیب اجتماعی را در پی دارد.

حجت الاسلام غلامی با تاکید بر اینکه پایبندی اعضای جامعه به اعتقادات مذهبی مصونیت افراد و اعضای خانواده از  فساد و بزهكاری را در پی دارد گفت: عدم پایبندی خانواده ها به آموزه های دینی سبب افزایش انحرافات اجتماعی می شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش قشر روحانیت در کاهش آسیب های اجتماعی افزود: روحانیت با توجه به جایگاهی که دارد، قطعا می‌ تواند در کاهش آسیب ‌های اجتماعی نقش بسزایی ایفا کند.

مدرس حوزه علمیه قشم با اشاره به نقش طلاب در جلوگیری از افزایش آمار طلاق به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی، گفت: حوزویان باید عوامل طلاق را برای مردم بازگو کنند و برای آن راهکار ارائه دهند.

وی استحکام بنیان خانواده را یکی از دغدغه‌ های رهبر معظم انقلاب اسلامی نام برد و تصریح کرد: باید از طریق مناسبت‌ های ملی و مذهبی برای استحکام بنیان خانواده بهره برد.

حجت الاسلام غلامی با اشاره به آسیب ‌های اجتماعی در جامعه، افزود: امروز در جامعه آسیب‌ های اجتماعی وجود دارد که بیشتر این آسیب‌ ها جوانان را تهدید می کند، روحانیت باید برای مبارزه با آسیب‌ های اجتماعی در جامعه برنامه‌ ریزی کند و جوانان را از آسیب‌ ها نجات دهند.

استاد دانشگاه در پایان همچنین با تاکید بر آمادگی طلاب و روحانیت برای مقابله با آسیب‌ های نو پدید اجتماعی بیان کرد: علما و روحانیان در مراسمات مختلف باید آسیب های اجتماعی را برای مردم مطرح کنند./302/851/ب1

ارسال نظرات