۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۴۷۴۸۹۰
همسر شهید نواب صفوی:

شهید نواب صفوی برای اسلام و دین شب و روز نمی شناخت

احتشام رضوی با اشاره به روحیه انقلابی و ظلم ستیزی شهید نواب صفوی گفت: آن مرحوم از همان اوایل ازدواج مسافرت های متعددی داشت و تلاش های زیادی برای براندازی حکومت پهلوی می کرد و برای اسلام و به دست آوردن انقلاب خاموشی و خواب نداشت.
همسر شهید نواب صفوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ششمین مراسم یادبود شهادت حجت الاسلام سیدمجتبی نواب صفوی شامگاه پنجشنبه در حسینیه امام حسن عسکری خیابان امام موسی صدر(ره) قم برگزار شد.

نیره السادات احتشام رضوی همسر شهید نواب صفوی در ارتباط تلفنی با این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این مراسم به بیان ویژگی های فردی و اجتماعی این شهید بزرگوار پرداخت و عنوان کرد: از ویژگی ایشان اخلاص در عمل بود به گونه ای که تمام لحظات عمر این شهید محو در خدا و ترس از او بود و سعی می کرد همه چیز و همه کارش تنها برای خدا باشد.

وی افزود: سیدمجتبی نمازی که می خواند همراه با اخلاص محض بود و حالتی داشت که گویا وقتی در مقابل معبود خود قرار گرفته او را مشاهده می کند و هنگامی که به درگاه خدا استغاثه می کرد، همانند مجرم محکوم به اعدامی بود که می خواهد از این مجازات فرار کند.

همسر شهید نواب صفوی با بیان اینکه شهید نواب همچون اصحاب خاص اهل بیت(ع) و تربیت یافتگان بدون واسطه امامان معصوم(ع) بود، یادآور شد: ایشان وقتی اذان می گفت گویا همه اشیاء با او اذان می گفت مثل کسی که در مکتب بلافصل اهل بیت(ع) تربیت شده باشد و معارف را بدون واسطه درک کرده باشد.

وی با اشاره به روحیه انقلابی و ظلم ستیزی شهید نواب صفوی نیز خاطرنشان کرد: ایشان مسأله ضرورت ایجاد حکومت اسلامی را از همان ابتدای ازدواج ما یعنی در سال 1326 مطرح می کردند و معتقد بود باید روزی نظام در این کشور جمهوری و اسلامی باشد، اما تلاش هایی که می کرد هیچگاه برای ریاست نبود و پست و مقام های دنیایی برایش هیچ اهمیتی نداشت.

احتشام رضوی ادامه داد: من افتخار داشتم هشت سال با این سید بزرگوار زندگی کنم ولی از همان اوایل ازدواج مسافرت های متعددی داشت و تلاش های زیادی برای براندازی حکومت پهلوی می کرد و به گونه ای کار می کرد که من آرزو داشتم لااقل 10 روز در کنار همسرم باشم ولی او برای اسلام و به دست آوردن انقلاب خاموشی و خواب نداشت.

وی تصریح کرد: من می ترسیدم نکند همسرم را ساواک دستگیر کرده و از بین ببرد ولی خود او مثل کوه استوار بود و مثل سربازی که در میدان جنگ حاضر شده باشد تلاش می کرد و به همین دلیل است که من بعد از شصت سال شهادت هنوز به او اعتقاد دارم و در دوران زندگی هم هیچگاه از او تقاضای مادی حتی به اندازه یک جوراب نکردم چراکه به او ایمان داشتم./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات