۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۴۷۳۸۷۰
معاونت بهداشت اداره بهداشت نداجا:

همایش ملی طب پیشگیری، بهداشت و امداد دریایی در بندرعباس برگزار می شود

دبیر چهارمین همایش ملی طب پیشگیری، بهداشت و امداد دریایی از برگزاری ۱۲ نشست علمی و ۹ کارگاه تخصصی در همایش ملی طب پیشگیری، بهداشت و امداد دریایی خبر داد و گفت: این همایش از ۲۶ تا ۳۰ دی ماه جاری در بندرعباس برگزار می شود.
نداجا

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، سید شهرام میرزمانی معاونت بهداشت اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی دریایی راهبردی ارتش در نشست خبری با تشریح برنامه‌ ها و اهداف این همایش، گفت: 348 مقاله به همایش ارسال شده که از این تعداد، 70 مقاله به عنوان سخنرانی و 238 مقاله به عنوان پوستر ارائه شده است.

وی در ادامه افزود: در حاشیه این همایش 9 کارگاه با حضور اساتید دانشگاه‌ های سراسر کشور نیز برای تبادل ایده‌ ها و ترویج تجارب و الگوهای موفق در حوزه دریا برگزار می‌ شود.

معاونت بهداشت اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی دریایی راهبردی ارتش ادامه داد: چهارمین همایش بین‌المللی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) و ارتش و با هدف ارائه آخرین دستاوردها و پیشرفت‌ های تاثیرگذار بر توسعه اهداف و صلابت نیروی راهبردی دریایی ارتش و همچنین گسترش خلاقیت و نوآوری دانش طب پیشگیری، ارائه آخرین مراقبت‌ های درمان و جایگزین و روش‌ های مراقبت دریانوردان در دریا برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی همایش همچنین از برپایی نمایشگاه با 44 غرفه با حضور شرکت های بهداشت و درمان وخدمات پزشکی در حاشیه این همایش خبرداد و گفت: 12 نشست علمی با رویکرد دریانوردی از دیگر برنامه های پیش بینی شده در همایش پیش رو است.

میرزمانی در ادامه از ارائه درمان و مراقبت‌های پزشکی در شناورهای سطحی و زیرسطحی، تسهیل، تربیت و آموزش در حوزه بهداشت و طب دریایی، ترویج و تبادل ایده‌ها و بهترین تجربه‌ها و الگوهای موفق در حوزه دریا را نیز از دیگر اهداف برگزاری این همابش برشمرد و تصریح کرد: تعیین و توزیع بهتر موانع و امکانات مورد نیاز ارائه خدمات بهداشت و درمانن جهت مراقبت از بیماران و مصدومین در رویدادها و حوادث دریایی و به اشتراک گذاشتن دانش بهداشت و درمان و طب دریایی ، توسعه خدمات و سامانه‌ های پزشکی بین‌ المللی در بحث دریایی بخش دیگری از اهداف ما در این همایش است.

وی از تجهیز یگان شناورهای سطحی و غیرسطحی به جدیدترین تجهیزات بیمارستانی و پزشکی برای ارائه خدمات در ماموریت‌های دوردست و طولانی و همچنین اعزام تیم‌ های پزشکی درمانی به همراه ناوگروه‌ های اطلاعاتی و عملیاتی به عنوان برنامه‌ های کلان معاونت بهداشت و درمان نیروی دریایی راهبردی ارتش یاد کرد و افزود: سامانه پزشکی از راه دور هم با توجه به عدم دسترسی شناورها به خدمات پزشکی تخصصی در ماموریت‌ های طولانی در شناورهای نداجا نصب و برقرار شده است.

معاونت بهداشت اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی دریایی راهبردی ارتش از تکمیل و افتتاح بیمارستان 128تخت خوابی تخصصی سیدالشهدای نداجا در بندرعباس تا پایان سال آینده خبرداد و گفت: برای تکمیل این پروژه مشکل تامین اعتبار نداریم و علت اصلی تاخیر در بهره برداری از این بیمارستان، تغییر استانداردهای وزارت بهداشت بوده است.

دبیر اجرایی همایش همچنین از برنامه نداجا برای احداث و تکمیل چندین بیمارستان تخصصی در جنوب کشور خبر داد و بیان داشت: بیمارستان تخصصی کنارک همزمان با بیمارستان بندرعباس تکمیل و پایان سال آینده به بهره‌ برداری می‌ رسد و عملیات احداث بیمارستان 64 تخت خوابی جاسک نیز به زودی آغاز می‌ شود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت بیمارستان‌ های شناور نداجا اظهار داشت: چندین ناو با نصب تجهیزات بیمارستانی فعال بوده و نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی را در ماموریت‌ های دور دست و آب‌ های دور همراهی می‌ کند./851/102/ب33

ارسال نظرات