۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۴۷۳۰۶۱
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

هدف دشمن در فضای فروپاشی بنیان خانواده است

ضرورت تلقی مردمی شدن فرهنگ به‌عنوان یک اصل، فتوای برخی مفتیان کشورهای منطقه پشتوانه تکفیر، و فروپاشی بنیان خانواده هدف دشمن در فضای مجازی بخشی از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا غلامی دبیر شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری و رئیس مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا در این نشست با تاکید بر این که همه ما باید متوجه عظمت انقلاب باشیم افزود: خیلی از ما راحت از کنار عظمت انقلاب می گذریم و این موضوع را نادیده می گیریم. انقلاب اسلامی ملت ما را از بی هویتی نجات داد و در واقع این انقلاب بود که ما را صاحب تشخص کرد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی پس از قرنها نور ظلمت را از ما دور و نور اسلام ناب را بر ایران و کل جهان تاباند و ظرفیت اسلامی اندیشیدن را به وجود آورد.انقلاب اسلامی مسیر مسدود شده حرکت انسان به سوی آسمان را باز کرد.

غلامی یادآور شد: انقلاب اسلامی جریان باطل را که سالها با اتکا به «ایسم» های غربی خود را پنهان کرده بود، از بین برد. انقلاب طعم واقعی مستقل بودن را به ایران و سایر ملتهای دیگر چشاند. انقلاب اسلامی حقیقت آزادی را که توسط غرب مسخ شده بود، زنده کرد. ما هیچ وقت روی مردم سالاری را ندیده بودیم. انقلاب بود که مردم سالاری را آورد.

وی با اشاره به نظر رهبر انقلاب اسلامی در مورد مردم سالاری، تاکید کرد: مقام معظم رهبری برای مردم سالاری جبنه مشروعیت قایل هستند که این یک امتیاز بزرگ است.

دبیر شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی راه منهدم شده عدالت را مورد بازسازی قرار داد تصریح کرد: انقلاب اسلامی جوانان را به خودباوری رساند و فرصت آباد کردن کشور را به دست آنها فراهم کرد. انقلاب اسلامی علیه فرهنگ آلوده به بی اخلاقی و انواع مفاسد و پلشتی ها که منبع آن خاندان پهلوی بود قیام کرد و مقابل پروژه غربی سازی که با نقاب جهانی شدن در حال پیشروی بود، ایستاد.

غلامی اضافه کرد: نباید با دیدن نقاط ضعف انقلاب اسلامی واقع بینی را از دست بدهیم و برکات انقلاب اسلامی را منکر شویم. ما وظیفه داریم تا پای جان برای پاسداری از این دستاوردها بایستیم.

وی اظهار کرد: منظور امام از اینکه می گفتند انقلاب پابرهنه ها صرفا این نبود که فقرا انقلاب کرده اند بلکه منظور امام از پابرهنگان کسانی هستند که از دنیازدگی و دنیا پرستی دوری کرده اند.

رئیس مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه انقلاب نباید به دست مفرطین بیفتد، گفت: مفرطین می خواهند در پوشش نفاق به انقلاب ضربه وارد کنند. نفاق از کفر بدتر است. کفر آشکار است در حالی که نفاق به صورت پنهانی حرکت می‌کند. راه تدوام انقلاب مبارزه با دنیازدگی و اشرافیت است.وقتی مفرطین با لباس نفاق وارد می شوند شعار واقع گرایی سر می دهند و آرمانها را زیر سوال می برند. آنها به دنبال خلط حق و باطل و معروف و منکر هستند.

پشتوانه تکفیر، فتوای برخی مفتیان کشورهای منطقه

منوچهرمتکی درنشست صمیمی علمای شیعه وسنی دراداره تبلیغات اسلامی شهرستان ایرانشهر اظهارکرد: مهمترین رسالت مسلمین مقابله با خطرپیش روی جهان اسلام هست.

معاون اموربین الملل درمجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: دشمنان با دریافتن کارآمدی تفرقه دربین مسلمین ازصدر اسلام تا به الان ازاین حربه برای عملی ساختن خواسته های پلید خود استفاده می‌نمایند که آمریکا و اسرائیل ودلارهای نفتی کشورهای منطقه بیش از پیش بر اثرگذاری آن شدت بخشیده است.

متکی با اشاره به قرار گرفتن اجباری ایران درشرایط خاص درطول 6 سال اخیربیان داشت: تفرقه افکنی درریشه های خارج ازجهان اسلام بیش ازپیش ماهیت فتنه را برملا ساخت.

وی به صحنه فرصت های تبلیغاتی کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکااشاره کرد وافزود: اظهارات صریح وزیرخارجه سابق آمریکا مبنی بربوجود آوردن داعش خود مهمترین راه شناخت حربه دشمن برای مبارزه با اسلام و مسلمین است.

معاون امور بین الملل درمجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: با هویدا شدن ماهیت خون ریز وضد اسلامی داعش وتکفیر درمنطقه ازیک سو وازسویی مقاومت دربرابر هجمه های غیر اسلامی افراط گرایان به واسطه آگاهی بخشی علمای جهان اسلام خوشبختانه امروزنفس های آخرتروریسم را شاهد هستیم.

متکی افزود: جریان داعش ازبعد نظامی به مرزپایانی خود رسیده است که ضرورت دارد برای ایام پسا داعش به دنبال یک نهضت فکری واعتقادی برای زدودن اثرات مسموم این تفکر برآییم.

وی به اهمیت نقش علما نیز اشاره ای کرد و بیان داشت: برگزاری نشست های این چنینی فرصت مناسبی است که وضعیتمان را با هم مرور کنیم.

 فروپاشی بنیان خانواده هدف دشمن در فضای مجازی

آیت الله سید علیرضا عبادی در نشست بصیرتی کارکنان یگان های ویژه خراسان جنوبی اظهار داشت: دشمن همواره درصدد است که جامعه را دو قطبی و یا چند قطبی کند و هر جایی که بتواند این هدف را اجرا کند از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه این یک بیماری است که دشمن تزریق می‌کند، بیان کرد: مصونیت در مقابل این بیماری حقیقت توحید است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اصل خلقت انسان را بندگی برای خدا دانست و گفت: انسان مؤمن و متعهد در هر شرایط و هر جایی که باشد از اصل فلسفه خلقت خود غافل نمی شود.

آیت الله عبادی با بیان اینکه عزیزترین انسان ها نزد خدا با تقواترین آن ها است، عنوان داشت: متقین کسانی هستند که وظیفه خود را بر اساس تقوا انجام دهند و اگر به حقیقت این معنا برویم دیگر دورنگی در جامعه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه این رنگ ها، هوس ها، غرورها و انتظارات مادی است که جامعه را از هم جدا می‌کند، بیان داشت: اما حقیقت توحید همه چیز را مربوط به خدا می داند و با این تفکر توحیدی جامعه از هم گسیختگی نجات پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تفاوت بین فتنه ۸۸ و حماسه نهم دی نیز همین است، بیان کرد: در فتنه ۸۸ نیز بر اساس غفلت، هوا و هوس، دخالت های بیگانه و سیاست کاری مردم از هم جدا شدند اما بعد از هشت ماه که فرصت فکر کردن پیدا کردند فطرت مردم حماسه نهم دی را به نمایش گذاشت.

آیت الله عبادی با بیان اینکه بشر موجودی است که انسانیت او در این دنیا ساخته می‌شود، افزود: باید از هر فرصتی برای سازندگی خود و دیگران استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در طول دوران سازندگی از همه مهمتر دامن مادر است و جایگاه مادر از نظر فقهی بسیار رفیع بوده اما متاسفانه توسط غارت بیگانگان داریم آن را از دست می دهیم.

دشمن‌شناسی مهم‌ترین مأموریت زنان انقلابی در عصر حاضر است

حجت‌الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به ماموریت‌های زنان گفت: انتظار، مبارزه و قیام و کارگزاری حکومت مهدوی از مهمترین مأموریت‌های زنان انقلابی است.

وی افزود: زنان با بصیرت باید خود را برای فعالیت در حکومت امام آماده کنند و با دشمن‌شناسی بین دشمن و آرزوهایش حائل ایجاد نمایند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: با دشمن‌شناسی می‌توانیم کارگزار خدا در روی زمین باشیم.

حجت‌الاسلام لطفیان ویژگی‌های شیعیان را عنوان کرد و یادآور شد: نفوذ ناپذیری، رازداری و توجه نکردن به شایعات از ویژگی‌های شیعیان از لسان امام باقر(ع) است.

50 گفتمان دینی در دانشگاه های هرمزگان برگزار شده است

محمود رجبی کارشناس آموزش تبلیغات اسلامی هرمزگان شنبه 18 دی ماه 95 با اشاره به اهمیت برگزاری گفتمان دینی دانشگاهی در سطح جامعه گفت: گفتمان دینی دانشگاهی با موضوعاتی مانند دین و زندگی، مفاسد اجتماعی، اقتصاد مقاومتی، سواد رسانه‌ای، مبانی امر به معروف و نهی از منکر و به منظور ارتقا سطح فرهنگی جامعه در دانشگاه های هرمزگان درحال برگزاری است.

وی، هدف از اجرای گفتمان ها را ارتقای سطح دینی، ارزشی و اعتقادی دانشجویان عنوان کرد و افزود: گفتمان های دینی از طریق پاسخ به شبهات دینی نقش مهمی در ارتقای باورهای دینی و آگاه سازی جوانان ایفا می‌کنند.

کارشناس آموزش تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به اهمیت برگزاری این گفتمان ها تصریح کرد: برگزاری گفتمان های دینی در بین جوانان در مدارس، دانشگاه ها و مساجد با موضوع های مختلف می تواند نقش بسزایی در ارتقای باورهای دینی و خودباوری داشته باشد.

رجبی با بیان اینکه گفتمان دینی و فعالیت تبلیغی چهره به چهره در جوانان موثر است، تصریح کرد:جوانان بر پایه اعتقادات دینی و معارف اسلامی مسائل را درک می‌کنند و ایجاد ارتباط میان مبلغ و مخاطب این گفتمان ها را ارتقا می دهد.

برگزاری یادواره شهدا، تجدید میثاق با آرمان های شهدا و دین مبین اسلام است.

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روستای ایدنک با حضور مسولان ادارات شهرستان و خانواده های معظم شهدا برگزارشد.

حجت‌الاسلام سید محمود الهی نیا مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنده در حاشیه این مراسم گفت برگزاری یادواره شهدا تجدید میثاق با آرمانهای شهدا و دین مبین اسلام است.

وی افزود حادثه نهم دی ماه نشان از بصیرت مردم و گوش به فرمان بودن به ولایت فقیه بودهمچنان که شهدا هم در همین راه جان شیرین خود را فدای انقلاب و اسلام کردند./1325/303/ب3

ارسال نظرات