۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۴۷۲۷۳۶

ثبت نام کارگاه طب اسلامی در آستان حضرت معصومه آغاز شد

مسؤول فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه(س) از آغاز ثبت ‌نام کارگاه طب اسلامی ویژه خواهران در آستان بانوی کریمه(س) خبر داد.
طب اسلامی

مریم شهبازی، مسؤول فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه(س) در گفت ‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه امروزه برخلاف گذشته طب اسلامی از مهجوریت خارج‌ شده و اقبال عمومی به طب اسلامی و طب ائمه(ع) افزایش‌یافته است، گفت: واحد فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در راستای پاسخگویی به نیاز بانوان برای فراگیری اصول طب اسلامی اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی طب اسلامی در آستان حضرت معصومه(س) کرده است.

وی افزود: کارگاه آموزشی طب اسلامی در ترم جدید و در ایام فصل زمستان در نوبت صبح و عصر با تدریس خانم شاکری برای بانوان برگزار می‌شود و بانوان علاقه‌مند برای ثبت‌نام در این دوره می‌توانند از ۲۵ تا ۳۰ دی‌ماه به واحد فرهنگی خواهران واقع در شبستان نجمه خاتون(س) مراجعه کرده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره و شرایط ثبت‌نام می‌توانند با شماره‌های ۳۷۱۷۵۵۰۵ تماس بگیرند.

مسؤول فرهنگی خواهران آستان حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه کارگاه‌های طب اسلامی از برنامه‌های آموزشی محوری در آستان حضرت معصومه (س) بوده و همواره در طول ترم های آموزشی در فصول مختلف در آستان مقدس برگزار می شود، تصریح کرد: واحد معارفی و فرهنگی خواهران به‌ صورت مستمر در رواق حضرت خدیجه(س) و شبستان نجمه خاتون(س) میزبان دوره طب اسلامی با حضور خانم دکتر شریف بوده و از این دوره‌ها استقبال خوبی از سوی بانوان به عمل آمده است.

شهبازی ترویج فرهنگ تغذیه اسلامی و ارتقای سطح بهداشت عمومی را از دیگر اهداف برگزاری دوره های طب اسلامی در آستان مقدس حضرت معصومه(س) عنوان کرد، گفت: انسانی می تواند در مسیر بندگی خداوند موفق باشد که از جسم و روحی سالم برخوردار باشد و با توجه به افزایش مواد غذایی تراریخته در بازارها گسترش آموزش های تغذیه ای با اتکا به طب اسلامی در کشور و به ویژه در میان بانوان ضروری شده است.

وی افزود: همچنین ترویج طب اسلامی در جامعه از خواسته ها و اولویت های رهبر معظم انقلاب است و با برگزاری دوره های طب اسلامی می توان تا حدودی به این خواسته رهبر معظم انقلاب جامه عمل پوشاند.

مسؤول فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه امروزه غرب با کنترل دانش پزشکی و کنترل تغذیه و ترویج تغذیه غیر متعارف به دنبال آسیب رساندن به زیربنای جامعه اسلامی است، یادآور شد: امروزه لازم است با اتکا به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دانش طب اسلامی و طب ائمه(ع) به یک نهضت علمی و فراگیر در سطح کشور تبدیل شود./968/302/ب3

ارسال نظرات