۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۴۶۹۹۶۵
مبلغان جهادی(92)

تمرکز بر تبلیغ نمایشگاهی در گروه تبلیغی جهادی رشد

مدیر گروه تبلیغی جهادی رشد گفت: برپایی نمایشگاه ها در ایام تبلیغی مختلف، برگزاری مراسم جشن تکلیف، فعالیت در مدارس و برگزاری حلقه معرفت در پارک از فعالیت های گروه جهادی این گروه به شمار می رود.
مبلغان جهادی تبلیغ جهادی تبلیغ جهادی تبلیغ در مدارس تبلیغ جهادی

حجت الاسلام حسنعلی خوئینی، مدیر گروه تبلیغی جهادی رشد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به معرفی این گروه جهادی پرداخت و اظهار داشت: گروه تبلیغی جهادی رشد در سال 89 تشکیل شد و فعالیت های خود را از انجام کارهای نمایشگاهی در یکی از مناطق محروم قم شروع کرد و تا به حال همه ساله آن نمایشگاه با شور بیشتری در بوستان نبوت قم در حال برگزاری است.

 

وی با اشاره به حضور این گروه در سایر شهرها برای برگزاری نمایشگاه گفت: از استان های مختلف از جمله خراسان، اصفهان و بوشهر دعوت داشته ایم و در صورت امکان برای هیئت امنا نمایشگاه با حضور اعضا برپا می شود.

 

مدیر گروه تبلیغی جهادی رشد به انواع نمایشگاه های این گروه در طول سال اشاره کرد و گفت: عنوان نمایشگاه ها هنری مذهبی است که تاکنون نمایشگاه های تاریخی تحت عناوین کوچه های بنی هاشم با رویکرد های مختلف سبک زندگی فاطمی، تربیت فرزند، مشکلات زندگی، بنده خوب، خدا عطر یاس برگزار شده است.

وی افزود: برپایی نمایشگاه از آثار اعمال در قبر از دیگر فعالیت های این گروه به شمار می رود؛ این نمایشگاه برای اولین بار در سال گذشته توسط این گروه آماده شد که بسیار جذاب بود و از شهرهای مختلف برای بازدید مراجعه می کردند.

 

حجت الاسلام خوئینی گفت: سومین نمایشگاه به مناسبت ایام محرم و با موضوع کربلا است که در بوشهر و اصفهان برگزار کردیم. این غرفه شامل شامل پنج غرفه واقعه کربلا، تنور خولی، دلنوشته ای برای امام حسین(ع) خرابه شام و مهمانی شهدا است؛ همچنین نمایشگاهی تحت عنوان نماز برگزار می کنیم که به نعمت های خدا و شکرگذاری اشاره دارد.

 

وی بیان سبک زندگی اهل بیت(ع) را از دیگر نمایشگاه های این گروه عنوان کرد و اظهار داشت: در نمایشگاه های تاریخی از مسجد پیامبر(ص) و وقایعی که در این مسجد رخ داده، در عظمت حضرت علی(ع) بیان می کنیم و منزل حضرت زهرا(س) را در چند نماد کار می کنیم که هر نمادی حرف هایی را در بر دارد که از جمله آنها می توان به ساده زیستی حضرت زهرا(س) اشاره کرد.

مدیر گروه تبلیغی جهادی رشد با اشاره به تعداد مبلغان این گروه گفت: گروه تبلیغی جهادی رشد شامل 20 مبلغ است، اما نیروهایی را برای عرصه نماشیگاه داریم که طلبه نیستند و مجموعه ما 100 نفر نیروی فعال دارد و 100 نفر هم به صورت نیمه فعال در این گروه کمک می کنند.  

 

وی درباره نمایشگاه در دست اقدام این گروه ابراز داشت: در ایام فاطمیه سال جاری نمایشگاهی را در قم برپا خواهیم کرد. شورای محتوایی نمایشگاه چند جلسه برگزار شده و موضوعاتی که برای این نمایشاگه بیان شده است، شامل وقایع تاریخی زمان حضرت زهرا(س) و بندگی آن حضرت خواهد بود که محتوایی عالی در حال تدوین است.

 

حجت الاسلام خوئینی به دیگر غرفه های این نمایشگاه ها اشاره و تصریح کرد: یکی از جذاب ترین قسمت های نمایشگاه غرفه قبرستان بقیع بوده که جالب است که تمام بازدید کنندگان یک صفحه قرآن به ائمه بقیع هدیه می کنند؛ وقتی دلها آماده دریافت مطالب می شود، در غرفه های بعدی، به مسائل آسیب های اجتماعی و مشکلات روز می پردازیم.

 

وی به تشریح غرفه آسیب های اجتماعی پرداخت و گفت: یک سال چند ماهواره را در قالب غرفه ای قرار داده بودیم و مطالبی از جمله «حضرت زهرا رو دوست داری یا ....»، «یا زنگی زنگی یا رومی رومی» و تلنگرهایی از این قبیل روی آن نوشته بودیم که آن نوشته ها روی مخاطب تأثیر می گذاشت، وقتی این فضا در کنار نمایشگاه آماده می شود، تأثیر خود را می گذارد.

مدیر گروه تبلیغی جهادی رشد با بیان خاطره ای از تأثیر غرفه ماهواره در بین مخاطبان اظهار داشت: در سال 93 که این غرفه را برپا کردیم، تا روز پایانی نمایشگاه 52 نفر ماهواره خود را تحویل دادند که بعضاً جوانان تازه ازدواج کرده بودند و می گفتند که ماهواره روی زندگی ما تأثیر منفی می گذارد و در کنار تحویل این ماهواره ها، به فرد تحویل دهنده هدیه ای معنوی و یک گیرنده دیجیتال اعطا می کردیم.

 

وی با بیان این که باید از تمام قوا در راستای مقابله با اقدامات جنگ نرم دشمن تلاش کرد، گفت: وقتی دشمن از همه ابزار های هنری و توان خود  استفاده می کند تا جوان ما را از فضا معنوی فاصله دهد، ما هم باید از تمامی فضاها و ظرفیت ها استفاده کرده و دین را هنرمندانه به مخاطب ارائه دهیم.

 

حجت الاسلام خوئینی افزود: اولین مرحله از روند تبلیغی این است که مخاطب پیام ما را بشنود و وقتی در محلی که محل عبور و مرور افراد با سلایق مختلف است و بساط هنری و فرهنگی خود را هنرمندانه به نمایش می گذاریم، تأثیر می پذیرند و می گویند که ما از زندگی حضرت زهرا(س) این مسائل را نمی دانستیم.

 

وی با اشاره به دیگر فعالیت های گروه تبلیغی جهادی رشد خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم جشن تکلیف، فعالیت در مدارس و برگزاری حلقه معرفت در پارک از فعالیت های گروه جهادی این گروه به شمار می رود./822/ت301/س

ارسال نظرات