۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۴۶۰۹۰۳
رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی خبرداد؛

تولید بیش از 10 میلیون صفحه مقاله و 15 هزار کتاب در حوزه علوم انسانی

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری با بیان اینکه مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی بزرگترین مرکز تولید کننده علم در حوزه علوم انسانی در خاورمیانه شمرده می شود، گفت: مرکز ما این افتخار را دارد که در طی بیست سال گذشته بیش از 10 میلیون صفحه مقالات و 15 هزار کتاب در حوزه علوم انسانی و اسلامی وارد جامعه علمی ایران و جهان کند.
حجت الاسلام حمید شهریاری، معاون فناوری اطلاعات قوه قضائیه

حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در معرفی فعالیت های مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در بخش فضای مجازی اظهار داشت: این مرکز نخستین مرکز در قم بوده که به اینترنت وصل شده و آیسپی راه اندازی کرده و توانسته تا به امروز محصولات زیادی در حوزه علوم انسانی و اسلامی تولیده کرده است.

رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی افزود: مرکز ما این افتخار را دارد که در طی بیست سال گذشته بیش از 10 میلیون صفحه مقالات و 15 هزار کتاب در حوزه علوم انسانی و اسلامی وارد جامعه علمی ایران و جهان کرده و از این حیث در کشور حائز اهمیت علمی باشد.

وی با بیان اینکه مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی بزرگترین مرکز تولید کننده علم در حوزه علوم انسانی در خاورمیانه شمرده می شود، ابراز داشت: محصولات مرکز هم در بستر شبکه ای، موبایلی و نرم افزاری در اختیار کاربران قرار می گیرد و از گذشته همه محصولات مورد استفاده اساتید حوزه و دانشگاه، محققان و حتی طلاب سطوح پایین و دانشجویان قرار می گرفته است و روز به روز نیز بر گستره فعالیت ها اضافه می شود.

عضو شورای عالی فضای مجازی در ادامه با اشاره به راه اندازی مرکز تبادل ترافیک در قم این اقدام را مثبت ارزیابی کرد و عنوان داشت: ما امیدواریم با افتتاح مرکز تبادل داده ترافیک در قم بتوانیم امکانات را ساده تر و سریع تر در اختیار این مرکز و همه کسانی که در حوزه علوم انسانی فعالیت می کنند قرار دهیم.

وی افزود: با راه اندازی مرکز تبادل ترافیک داده در قم هزینه ای که مراکز برای خرید پهنای باند به شرکت ارتباطات زیرساخت و وزارت ارتباطات می پردازند به یک سوم کاهش پیدا خواهد کرد و از این پس مراکز تولید علوم انسانی می توانند با هزینه کمتری اینترنت را در گرفته و به فعالیت های خود رنگ و بوی جدی تری بدهند./1330/ت302/ب1

ارسال نظرات