۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۶
کد خبر: ۴۵۶۷۸۶
مدیر مدرسه آیت الله مجتهدی:

صبر در راه خدا اساس موفقیت مؤمن است

مدیر مدرسه آیت الله مجتهدی صبر در راه خداوند متعال را از دیدگاه قرآن کریم و روایات معصومین علیهم السلام یکی از وظایف شخصی، انقلابی، دینی و اجتماعی مؤمن دانست و اظهار داشت: یکی از رموز موفقیت و وظایف شخصی، انقلابی، دینی و اجتماعی مؤمن صبر است.
حجت‌الاسلام مهدي رامشک، مدير مدرسه آيت‌الله مجتهدي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی رامشک در جلسه عمومی اخلاق مدرسه آیت الله مجتهدی قم که در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد به تبیین مراحل صبر در راه خداوند متعال از دیدگاه قرآن کریم و روایات معصومین علیهم السلام پرداخت و گفت: یکی از رموز موفقیت و وظایف شخصی، انقلابی، دینی و اجتماعی مؤمن صبر است.

مدیر مدرسه آیت الله مجتهدی قم با اشاره به درجات ثواب صبر در راه خدا از دیدگاه قرآن کریم  بیان داشت: خداوند متعال در آیه 10 سوره زمر می فرماید:«إِنَّمَا يُوَفَّى الصَّابِرُونَ أَجْرَهُمْ بِغَيْرِ حِسَابٍ؛ بى‏ ترديد شكيبايان پاداش خود را بى‏حساب و به صورت کامل و تمام خواهند يافت.»؛ بر این اساس در می یابیم صبر مقوله بسیار مهمی است که خداوند متعال برایش پاداشی بی حساب در نظر گرفته است.

وی افزود: صبر به این معنا است که مؤمن در هر حال به وظیفه خود عمل کند و اگر مشکلی پیش آمد بر آن شکیبایی کند، بر این اساس نباید شخص از سستی، خواری و بی ارادگی خود تعبیر به صبر کند.

حجت الاسلام رامشک به تبیین مراحل صبر از دیگاه روایات معصومین علیهم السلام پرداخت  و گفت: امام علی(ع) صبر را به سه شاخه که عبارتند از صبر هنگام مصیبت، صبر بر اطاعت خداوند متعال و صبر در برابر مواجه شدن با گناه تقسیم کرده است؛ بر این اساس صبر راه بهره‌مندی از رحمت خداست و مؤمن با انجام هر کدام از مراحل صبر مشمول رحمت خداوند متعال می شود.

وی افزود: بر اساس این حدیث صبر بر مصیبت 300 درجه ثواب دارد، صبر بر اطاعت 600 درجه و صبر بر معصیت 900 درجه عظمت دارد.

مدیر مدرسه آیت الله مجتهدی قم با اشاره به صبر و شکیبایی حضرت زینب(س) در مصیبت امام حسین(ع) ادامه داد: حضرت زینب(س) نمونه بارز یک انسان شکیبا است به گونه ای با صبر و شکیبایی خود حادثه کربلا را به صورت کامل به نسل های بعد منتقل کردند و سبب بر پایی دین مبین اسلام شدند.

وی در پایان با بیان این که صبر در برابر گناه سبب رشد و تعالی مؤمن می شود، اظهار داشت: خداوند متعال در آیه 79 سوره واقعه می فرماید:« لا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ؛ جز پاكيزگان به قرآن دست نخواهند زد.» بر این اساس درک حقائق قرآن کریم مشروط به پاکیزگی است و مؤمن برای دست یابی به آن حقایق باید در برابر گناهان خود را حفظ کند./837/پ202/ی

ارسال نظرات