۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۴۳۰۱۸۸
معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداري هرمزگان مطرح کرد؛

شناسايي ۷۰۰ مصداق معروف و منكر در دستگاه هايي اجرايي هرمزگان

معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداري هرمزگان گفت: تمامي فرمانداري های استان هرمزگان با هماهنگي ستاد امر به معروف و نهي از منكر استان نسبت به تشكيل ستادهاي شهرستاني فريضه مهم امر به معروف و نهي از منكر اقدام كنند.
امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، علي رئوفي، معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداري هرمزگان عصر امروز چهارشنبه در گردهمايي مسؤولان و دست اندركاران شوراي امر به معروف نهي از منكر استان هرمزگان با اشاره به اهميت عمل به فريضه مهم امر به معروف و نهي از منكر، گفت: خداوند تبارك و تعالي در قرآن درباره موضوع نظارت در جامعه بر تذكر تأكيده فرموده اند و درباره پياده سازي اين فريضه مهم اسلامي در جامعه به پيامبر مكرم اسلام(ص) تأكيد داشته اند.

 

وی افزود: يكي از عوامل مهم توسعه و پيشرفت برخي كشورها پياده سازي موضوع مهم نظارت و بازرسي در اين كشور هاست.

 

معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداري هرمزگان در ادامه به يكي از عوامل مهم وقوع فساد در دستگاه هاي اجرايي اشاره كرد و در اين خصوص بيان داشت: يكي از عوامل مهم وقوع فساد و عدم كارايي دستگاه هايي اجرايي تفاوت بين  حرف و عمل مسئولان است و اگر  مسئولان در عمل به وظايف خود اقدام  كنند مردم نيز از آنها الگو برداري مي كنند زيرا همواره نگاه مردم به عمل  مسئولان نظام است.

 

رییس شوراي امر به معروف و نهي از منكر استانداري هرمزگان  در ادامه با اشاره به حديثي از اميرمؤمنان(ع)، بيان داشت:  پايندگي دين و شريعت در جامعه به پياده سازي فريضين مهم امر به معروف و نهي از منكر است و كسي كه نسبت به منكر با دست، دل و زبان در جامعه بي تفاوت باشد مانند مرده اي  بي جان در بين مردم است.

 

وی تصريح كرد: اصل هشتم قانون اساسي به فريضين مهم امر به معروف و نهي از منكر و وظايف متقابل دولت و مردم نسبت به يكديگر درباره عمل به اين فريضين  اشاره دارد.

 

رئوفي به يكي از عوامل مهم برتري مؤمنان نسبت به يكديگر اشاره كرد و بيان داشت: بر اساس آيات صريح قرآن كريم امتياز برخي از ما نسبت به همديگر اين است كه برخي از ما ديگران را  دعوت به خير و نيكي يعني ترويج معروف مي كنيم .

 

معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداري هرمزگان با اشاره  به تصويب قانون امر به معروف و نهي از منكر در مجلس شوراي اسلامي  و ابلاغ آن به دولت براي اجرا، اظهار داشت: اين دستورالعمل طي نامه اي مشترك به امضاء استاندار محترم و نماينده محترم ولي فقيه در استان  به تمامي ارگان ها ، موسسات ، و كارخانه جات و فرمانداري ها جهت اجراي آن ارسال شده است.

 

رئوفي گفت: مسؤولان دستگاه هاي اجرايي، مؤسسات و كارخانجات  نسبت به راه اندازي شوراي امر به معروف و نهي از منكر در مجموعه هاي خود با هماهنگي ستاد استان اقدام كنند و جهت پياده سازي اين فريضين وارد عمل شوند و با برگزاري جلسات ماهانه نسبت به شناسايي معروف و منكر در دستگاه هاي تحت مديريت خود و نسبت به نهادينه سازي فريضه مهم امر به معروف و نهي از منكر اقدام كنند.

 

وی خاطرنشان كرد: نزدیک به 700 مصداق معروف و منكر در دستگاه هاي اجرايي از سوی ستاد استان شناسايي شده است كه مديران نسبت به اجرايي كردن اين مصاديق اقدام كنند.

 

معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداري هرمزگان تصريح كرد : تمامي فرمانداري ها استان هرمزگان نيز با هماهنگي ستاد امر به معروف و نهي از منكر استان نسبت به تشكيل ستادهاي شهرستاني فريضه مهم امر به معروف و نهي از منكر اقدام كنند.

 

رئوفي اضافه کرد: يكي از ملاك هاي مهم ارزشيابي مديران در جشنواره  شهيد رجايي پياده سازي فريضه مهم امر به معروف و نهي از منكر در مجموعه ها تحت مديريت آنها است.

 

رییس شوراي امر به معروف و نهي از منكر استانداري هرمزگان در ادامه بيان داشت: هر شش ما يك بار عملكرد مديران دستگاه هايي اجرايي و فرمانداران استان هرمزگان در خصوص پياده سازي فريضه مهم امر به معروف و نهي از منكر با توجه به معيار ها و شاخص هاي تعيين شده از سوي ستاد مركزي كشور از سوی  ستاد استان هرمزگان مورد ارزيابي قرار مي گيرند و گزارش آن به  نماينده ولي فقيه در استان و استاندار  هرمزگان ارائه مي شود./851/202/ب2

ارسال نظرات