۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۴۲۵۳۲۸
قدیری ابیانه:

دولت به جای پرداختن به اقتصاد مقاومتی، هم و غم خود را در روابط و سرمایه گذاری خارجی صرف کرده است

مدیر انجمن نخبگان جهان با اظهار تاسف از اینکه دولت به جای پرداختن به اقتصاد مقاومتی، همه هم و غم خود را در روابط خارجی و سرمایه گذاری خارجی صرف کرده است، گفت: لغو تحریم ها و جلب سرمایه گذاران خارجی اگر چه خوب است، ولی کافی نیست.
قدیری ابیانه

محمدحسن قدیری‌ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با تاکید بر تلاش بیش از پیش مردم با توجه به کم بودن ساعات کار مفید و تعطیلات زیاد در تقویم کشوری، گفت: متاسفانه انضباط اجتماعی و اقتصادی و فرهنگ کار و وجدان کاری در کشور ضعیف است.

 

وی در ادامه به نقش هدایتگر دولت در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره داشت و افزود: باید بودجه‌های اختصاص یافته به این امر را با برنامه‌ریزی و تلاش مناسب در  همین مسیر هزینه و بن بست‌ها شکسته شود.

 

مدیر انجمن نخبگان جهان با اظهار تأسف از اینکه بخشی از سرمایه‌ کشور در اسراف از دست می رود، گفت: این سرمایه‌ها در بخش ‌اقتصاد ‌کشور با خرید کالاهای مصرفی خارجی از کشور خارج می شود.

 

قدیری ابیانه با بیان اینکه دشمن به بدتر شدن وضعیت اقتصادی کشود امید بسته و دلخوش کرده، ادامه داد: در صورت تداوم این روال، اقتصاد ایران وارد اقتصاد ریاضتی شده و زندگی روز به روز دشوارتر می‌شود.

 

سفیر سابق ایران در استرالیا، با تاکید بر اینکه این جریان با اجرای صحیح سیاست های اقتصاد مقاومتی و عمل به این نوع اقتصاد حفظ می شود، تصریح کرد: با این روند اقتصاد ایران روال صعودی در پیش گرفته و مشکلاتی همچون تورم، بیکاری، قدرت پول ملی قابل حل است.

 

وی با اظهار تاسف از اینکه دولت به جای پرداختن به اقتصاد مقاومتی، همه هم و غم خود را در روابط خارجی و سرمایه گذاری خارجی صرف کرده است، بیان داشت: لغو تحریم ها و جلب سرمایه گذاران خارجی در مسائل اساسی کشور اگر چه خوب، ولی کافی نیست.

 

قدیری ابیانه با تاکید بر اینکه پایه اقتصاد ایران بر اساس اقتصاد درون زا و تولید است، ابراز داشت: در این راستا، روابط خارجی به عنوان کمک و حامی باید عمل کند، نه اینکه پایه و اساس اقتصاد باشد.

 

سفیر سابق  ایران در مکزیک در ادامه بر درون زا و برون گرا بودن اقتصاد با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری تاکید کرد.

 

وی، فراهم کردن بازارهای خارجی برای عرضه تولیدات داخلی را از جمله اهداف مقام معظم رهبری از بیان فرمایشات در این زمینه عنوان کرد و گفت: گستردگی بازار مصرفی خارجی برای تولیدات داخلی سبب ایجاد زمینه مناسب برای ایجاد اشتغال و کار بیشتر از گذشته می شود.

 

قدیری ابیانه، با اظهار تاسف از رواج فرهنگ غلط خرید کالاهای خارجی و ترجیح دادن آن بر تولیدات داخلی، تاکید کرد: با ادامه این روند؛ نه تنها به بازارهای خارجی دست نمی یابیم بلکه بازار داخلی را نیز به محل عرضه محصولات شرکت های خارجی تبدیل می کنیم.

 

سفیر سابق ایران در استرالیا در ادامه بر شناخت وضعیت کشور و تلاش در جهت حفظ آن و ارزش‌های اسلامی تاکید کرد./302/851/ب1

ارسال نظرات