۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۵۳۸۵۵۰
آیت الله حسینی بوشهری:

فشار سعودی ها بر لبنان به دلیل شکست در اهداف است/ نباید مردم کرمانشاه را تنها گذاشت

امام جمعه قم گفت: روزی که سعد حریری نخست وزیری را پذیرفت، سعودی ها توقع داشتند که با تشکیل دولت در لبنان حزب الله در انزوا قرار گیرد اما برخلاف توقع و انتظار آن ها حزب الله در دولت و خاتمه دادن به بحران سوریه بسیار خوب درخشید.
 آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو شورای عالی حوزه های علمیه امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تسلیت رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام مجتبی(ع)، گفت: پیامبر 23 سال از دوران عمر پر برکت خود را در راه هدایت جامعه صرف کرد.

وی افزود: بهترین معرفی کننده پیامبر اسلام آیات قرآنی هستند، پیامبر از سوی خداوند فرستاده شد تا مردم را به مسیر الهی دعوت کند و بشیر و منذر باشد، حیات یک جامعه به این بستگی دارد که دعوت خدا و پیامبر را بپذیرد، اگر جامعه می خواهد روح حیات داشته باشد باید خدا و رسول را اجابت کند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که پیامبر نسبت به هدایت و سعادت مؤمنان حریص بود، اظهار داشت: رسول گرامی اسلام در برابر مؤمنان رئوف و مهربان بود و برای آن ها دغدغه داشت و سعی می کردند که همه را به مسیر حق بکشانند، پیامبر از جنس بشر بود از این رو همه می توانند ایشان را الگوی زندگی قرار دهند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر در وصف امام مجتبی(ع)، ادامه داد: حضرت فرمود که اگر بنا بود عقل به صورت یک انسان مجسم شود همانا به صورت حسن مجسم می شد، تمام وجود امام حسن(ع) عقل و درایت بود، ایشان در بعد فردی و اجتماعی الگوی انسان هستند، حضرت در حلم و بردباری نمونه بودند و با محبت و مهربانی دل همه را نرم می کردند؛ امام رضا(ع) نیز عالم آل محمد هستند که باید قدردان وجود ایشان باشیم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره حماسه آفرینی محبان امام حسین(ع) در پیاده روی اربعین، ابراز داشت: اربعین نماد باشکوه قدرت و عظمت امت اسلامی است و بزرگترین راهپیمایی بشریت به شمار می رود، اربعین با نهایت همدلی و ایثار برگزار و سپری شد، اربعین تجسم وحدت و همراهی عاشقان اهل بیت(ع) بود، از نیروهای نظامی، انتظامی، مسؤولان، دولت و ملت و حشدالشعبی عراق نیز تشکر می کنیم.

وی با تسلیت وقوع حادثه زلزله و جانباختن جمعی از هموطنان در این حادثه، عنوان کرد: بیش از 430 نفر در این حادثه جانباختند و بیش از 8 هزار نفر مجروح و مصدوم شدند، مردم بسیار زیبا عمل کردند و بسیاری از افراد هر آنچه که در توان داشتند را در مسیر نوع دستی به کار گرفتند، در حال حاضر فاز امداد و نجات تقریبا تمام شده و فاز بعدی و مهم کار، تأمین سرپناه و پناهگاه برای مردم آسیب دیده است، متأسفانه هنوز برخی از زلزله زدگان بدون پناهگاه شب ها را در هوای سرد زیر صفر گذرانده اند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: همت دینی ما ایجاب می کند که با هر مقدار توان به یازی زلزله زدگان بشتابیم، نباید مردم کرمانشاه را تنها گذاشت، قم نیز باید در این جهت نمونه باشد، موکب هایی که در اربعین خدمت کردند همه باید برای خدمت به مردم کرمانشاه بسیج شوند، زلزله زدگان به چادر، البسه، پتو، غذا و نایلون با توجه به بارندگی نیاز دارند.

وی با گرامیداشت هفته بسیج اضافه کرد: بسیج شجره ای طیبه  است که مایه عزت  انقلاب اسلامی است، بسیج مظهر وحدت مقدس و آگاهی و مجدت ملت است، امام ابتکار جالبی نشان دادند و فرهنگ جامعه باید بسیجی شود.

آیت الله حسینی بوشهری هفته وقف را گرامی داشت و گفت: مردم عنوان یک سنت حسنه سال ها نسبت به وقف اهتمام داشتند و سازمان اوقاف خدمات بزرگی انجام داده است، باید در زمینه های گوناگون مردم وقف داشته باشند و در ایجاد موقوفات جدید سهیم باشیم، حتی برای مواردی که کشور دچار بلایای طبیعی می شود می توان وقف کرد.

وی با اشاره به تحولات منطقه و استعفای سعد حریری افزود: این مسأله کار زشتی بود که در هیچ جای دنیا اتفاق نمی افتد که کشور دیگری نخست وزیری کشوری را بازداشت کند و او را وادار به استعفا کند، سعودی ها حرکتی زشت و نسنجیده علیه ملت و دولت لبنان انجام دادند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشت: روزی که سعد حریری نخست وزیری را پذیرفت سعودی ها توقع داشتند که با تشکیل دولت در لبنان حزب الله در انزوا قرار گیرد اما بر خلاف توقع و انتظار آن ها حزب الله در دولت و خاتمه دادن به بحران سوریه بسیار خوب درخشید.

وی هچنین از نیروی انتظامی استان قم برای اقدامات عملیاتی مهم اخیر تقدیر و تشکر کرد./1323/۲۰۱/ح

ارسال نظرات