۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۵۲۹۹۶۸

انتشار کتاب سیمای زینب سلام الله علیها در آیینه تاریخ

این کتاب با این هدف تألیف شده تا چهره تابناک یکی از زنان قهرمان، از طفولیت تا زندگی اجتماعی و واقعه جانسوز کربلا را برای نسل حاضر و آینده به تصویر بکشد.
بانو

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز نشر هاجر وابسته به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کتاب سیمای زینب سلام الله علیها در آیینه تاریخ  نوشته اعظم شبیری چاپ و روانه بازار شده است.

این کتاب در 9 فصل با عناوینی همچون «طلوع خورشید»، «خانواده»، «الگو»، «زینب و اجتماع»، «زینب قهرمان حماسه جاوید»، «مسافرت ها»، «اسارت یا نهضتی دوباره»، «غروب خورشید» و «کرامات» گردآوری و عرضه شده است.

در مقدمه این کتاب آمده است: «زنان در طول تاریخ هرگز فرصتی برای ابراز وجود نیافتند. قدرت ها و امکانات در طریق تحقیر زن بود. آنچنان که آنان حتی امکان تجربه و آزمایش برای آنچه دیگران درباره شان می گفتند، نیافتندو باورشان شده بود که افرادی ضعیف، ترسو و خدمتگزار مردان هستند.

اسلام می گوید: زن باید دارای تهذیب نفسانی باشد تا بتواند مواهب و مزایائی که در نهاد انسان به ودیعت گذارده شده پرورش دهد. حقوقی را که اسلام برای زن قائل شده، در هیچکدام از ملل نظیر آن دیده نشده است. برای زنان عالم علم تربیت و تهذیب اخلاق بیشتر از جهانداری و پیشوایی اهمیت و ارزش دارد. تاریخ زنانی را که دارای مقام پیشوایی باشند آن چنان نشان می دهد که با انگشتان دست می توان برشمرد.

ولی مادران و زنانی که در دامانشان مردان بزرگ به وجود آمده اند با هیچ عاملی نمی توان شمارش کرد. بنابراین بهتر است زنانی را تربیت کرد تا آن ها مهد تربیت مردان بزرگ باشند. یک مربی باید خود را به فضائلی که می خواهد به دیگران یا به فرزندان خویش انتقال دهد، بیاراید و قبلا خود را نمونه فضیلت و اخلاق کند تا تربیتش تأثیر جدی و سریع داشته باشد.

این چنین زنان و مادرانی در تاریخ عاشورا زیاد دیده می شوند. زنان در تاریخ عاشورا نشان دادند که آن ها نیز آفریده خدا و انسان هایی قابل احترامند. در حد امکانات و فراخور استعدادشان می توانند کارهایی ارزنده و قابل عرضه ارائه کنند».

این کتاب با این هدف تألیف شده تا چهره تابناک یکی از زنان قهرمان، از طفولیت تا زندگی اجتماعی و واقعه جانسوز کربلا، را برای نسل حاضر و آینده به تصویر بکشاند.

کتاب سیمای زینب سلام الله علیها در آیینه تاریخ با شمارگان 3000 جلد و به قیمت 2000 تومان در 208 صفحه و با قطع رقعی چاپ و روانه بازار نشر شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با شماره تلفن 02537842543 تماس گرفته و یا به نشانی قم، بلوار معلم، مجتمع ناشران طبقه 1 واحد 114 مراجعه کنند./925/ د 103/ش

 

ارسال نظرات