۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۹۲۷۷۰
آیت الله موحدی کرمانی:

مناظرات انتخاباتی باید زنده پخش شود/ نباید حجابی بین مردم و رییس جمهور وجود داشته باشد

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مسائل مطرح شده درباره عدم پخش زنده مناظرات کاندیداها گفت: حتما باید مناظره زنده صورت گیرد، مگر گفته نمی شود مردم باید بصیرت داشته باشند یکی از بهترین راه های بصیرت همین است تا ببینند و بشنوند.
آیت الله موحدی کرمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد علی موحدی کرمانی نایب رییس مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه تهران، با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: اگر می خواهیم از بدی، گرفتاری ها، سردرگمی ها، کج فهمی، بد تشخیص دادن ها نجات پیدا کنیم راهش تقوا است و انتخابات هم تقوا لازم دارد.

وی با اشاره به روز ارتش و سالروز تأسیس سپاه پاسداران افزود: نیروهای مسلح بر ما حق فراوان دارند و در حالی که ناامنی در بسیاری از کشورها حاکم است کشور را امن نگه داشته اند، هرچه بابت این نعمت امنیت شکرگزاری شود کم است.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که حرکت و تلاش نیروهای مسلح بر اساس ایمان است، اظهار داشت: این نیروها نقش مهمی در عزت کشور دارند، از این رو همه باید قدردان نیروهای مسلح متدین و انقلابی باشیم.

وی با اشاره به موضوع حج امسال ادامه داد: مسؤولان امر حج می کوشند که امسال مردم موفق به زیارت خانه خدا شوند و این تلاش جای تشکر دارد اما به آقایان عرض می کنم به وعده های رژیم آل سعود اعتماد نکنند، اگر وعده ای دادند که تأمین امنیت می کنند به صرف یک کلمه نباید خوشحال شد.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان این که هنوز جراحات زخم های حادثه منا بر دل های ما التیام پیدا نکرده است، ابراز داشت: آل سعود باید تضمین کنند و بپذیرند اگر کوچکترین خطری به سراغ حجاج آمد باید پاسخگو باشند، با تبلیغات مسمومی که در حرمین شرفین علیه شیعه به راه انداخته اند واقعا فضا را فضای خطر برای شیعیان قرار دادند.

وی عنوان کرد: امنیت باید صدردرصد تأمین شود، حجاجی که از کشور اعزام می شوند اعتماد به مسؤولان می کنند، مسؤولیت خطیر است و چنانچه امنیت در سفر حج وجود نداشته باشد واجب نیست، ابتدا باید امنیت تأمین شود، مبادا در ایام حج مطلع شویم که چنین و چنان کردند باید پیش بینی ها از سوی مسؤولان صورت گیرد و به رژیم سفاک آل سعود اعتماد نکنند؛ اعتقادات و تفکرات آل سعود خطرناک بوده و نوکر آمریکا هستند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر این که مسؤولان باید نسبت به فرمایشات رهبر انقلاب به ویژه در زمینه اقتصاد مقاومتی اهتمام داشته باشند، خاطرنشان کرد: ایشان امسال مسأله تولید و اشتغال را مطرح کردند و مسؤولان باید به این مسأله اهمیت دهند، قوام کشور ما روی اقتصاد سالم است؛ اگر اقتصاد سالم نداشته باشیم نمی توانیم روی پای خود بایستیم.

وی با اشاره به این که آمریکا خباثت و جنایت خود  را هر روز بیشتر می کند، اضافه کرد: آقایی که روی کار آمد روز نخست گفت می خواهم آمریکا را از خرابی هایی که به وجود آمده ترمیم کنم و کاری به جاهای دیگر ندارم، هنوز چند روز نگذشته می بینیم در همه جا دخالت کرده و سوریه را موشک باران می کند، حمله به سوریه فراموش شدنی نیست.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: برخی لجام گسیختگی رییس جمهور آمریکا را می بینند و می گویند آدمی است که نمی فهمد چکار می کند و باید روی آن دقت و حساب کنیم، نمی دانم چه حسابی می خواهند بکنند، مگر غیر از این است که اگر آمریکا ببیند کشوری ضعیف است می کوشد آن را پایمال و نابود کند؛ بنابراین باید قدرتی که داریم را به دنیا و آمریکا نشان دهیم، باید بدانند نظامی وجود دارد که مقتدرانه ایستاده و جواب دشمن را به گونه ای می دهد که تا ابد پشیمان شود.

وی با بیان این که در روز 29 اردیبهشت امتحانی سخت و گردنه ای صعب العبور در پیش داریم، افزود: مردم باید به حساسیت و جایگاه رفیع انتخابات توجه کنند، مردم با حضور گسترده پای صندوق ها نشان می دهند که کشور قدرتمند است و حکومت پشتوانه مردمی دارد، مردم با حضور پرشور و گسترده باید نظام را تقویت کنند.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان این که با انتخاب اصلح باید رشد سیاسی خود را اثبات کنیم، اظهار داشت: مردم وظیفه دارند درباره کاندیداهای تأیید شده بررسی های لازم را انجام دهند و دقت داشته باشند، خداوند می فرماید امانت باید در دست اهل آن باشد، چه امانتی در این مقطع زمانی درکشور مهم تر از تعیین رییس جمهور و شوراها است، مردم باید دقت کنند چون مسؤول هستند از این رو باید افراد را بشناسند.

وی ادامه داد: مردم نباید فریب 4 کلمه را بخورند که فلان آقا در تبلیغات چه می گوید، خب معلوم است همه یا بیشتر افراد سعی می کنند در تبلیغات از خود تعریف کنند، مردم باید دقت کنند افزون بر آنچه که افراد می گویند ببینند که واقعیت ها چیست، باید افراد را به خوبی شناخت و نشناخته رأی دادن جایز نیست.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به مسائل مطرح شده درباره عدم پخش زنده مناظرات کاندیداها ابراز داشت: حتما باید مناظره زنده صورت گیرد، مگر گفته نمی شود مردم باید بصیرت داشته باشند یکی از بهترین راه های بصیرت همین است تا ببینند و بشنوند؛ مدیر و مدبر بودن رییس جمهور بسیار مهم است تا بتواند کشور را به احسن وجه اداره کند و حقی پایمال نشود.

وی عنوان کرد: آقایانی که تأیید شدند نباید وعده های غیر قابل عمل دهند اگر وعده می دهند وعده ای باشد که بتوانند عمل کنند، ممکن است کسی بر اساس وعده ای رأی بدهد و رأی بر اساس وعده دروغین مشروع نیست، باید به کسی رأی داده شود که پایبند به اسلام باشد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: داوطلبان تأیید شده بدانند این کشور جمهوری اسلامی است و یک حکم، سخن و عمل غیر اسلامی اگر صورت گیرد مشروع نیست، رییس جمهور باید درد دین داشته و مقید به پیاده کردن اسلام و عمل کردن به توصیه های حضرت امام و رهنمودهای رهبر انقلاب باشند نه این که فقط شعار دهد.

وی اضافه کرد: رییس جمهور باید به فکر فقرا باشد و درد فقیر را احساس کند، ساده زیست باشد، نزدیکان و دوستان خود را به مردم ترجیح ندهد، رییس جمهور باید بتواند اقتصاد را رونق دهد و به تولید و اشتغال اهتمام ورزد، از دشمن به ویژه آمریکا نترسد و بتواند مشت محکم به دهان آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس بزند.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان این که رییس جمهور نباید از کار و فعالیت خسته شده بلکه باید خود را وقف خدمت به مردم کند، گفت: رییس جمهور باید به مفاد سوگندی که می خورد وفادار باشد و بین خود و مردم حجابی قرار ندهد، بکوشد بیت المال همانند خون در بدن به همه مردم به ویژه فقرا و ضعفا برسد.

وی افزود: به کاندیداهای تأیید شده توصیه می کنیم که بکوشند و قانون را در نظر بگیرند، کسانی هم که تأیید نشدند باید قانون را مراعات کنند و اگر اعتراضی دارند می توانند محترمانه به شورای نگهبان بدهند، شورای نگهبان افراد عادلی هستند بررسی می کنند و اگر واقعا اعتراض به جا بود آن ها را تأیید می کنند و اگر اعتراض وارد نبود به آن ها جواب می دهند که آقایان باید قانع شوند و جنجال راه نیندازند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که بر اساس قانون بررسی صلاحیت ها بر عهده شورای نگهبان است، اظهار داشت: ممکن است برخی از کسانی که تأیید نشدند انسان های قوی و خوبی باشند و برای بسیاری کارها مفید باشند اما مسأله این است آیا برای ریاست جمهوری هم صالح است یا خیر.

وی ادامه داد: همه باید به قانون احترام بگذارند، افراد یادشان نروند روح فتنه 88 این است که به قانون تمکین نکردند و در برابر قانون ایستادند، با این کار زحمت برای مردم و بی آبرویی برای خود ایجاد کردند، داوطلبان ریاست جمهوری پند بگیرند و به قانون عمل کنند، امام فرمود چیزی که مجلس تصویب و شورای نگهبان تأیید کند اسلام است و کسی آن را قبول نداشته باشد در برابر اسلام ایستاده است.

آیت الله موحدی کرمانی در پایان ابراز امیدواری کرد که انتخاباتی پرشور، بانشاط، همراه با اخلاق اسلامی و به دور از اسراف برگزار شود و ابراز داشت: در اوراق تبلیغاتی که چاپ و منتشر می شود باید از به کار بردن آیات قرآنی و نام های مقدس خودداری شود، در فصل انتخابات خیابان ها پر از پوسترها می شود و نکند که نام مقدسی وجود داشت باشد و زیر دست و پا  قرار گیرد./1323/پ۲۰۱/ج۱

ارسال نظرات