۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۴۸۱۶۰۰
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

ملت ایران نیازی ندارند که فتنه‌گران آنها را به آشتی ملی دعوت کنند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: ملت بزرگ ایران نیازی ندارند که نوکران آمریکایی و فتنه‌گران منافق آنها را به آشتی ملی دعوت کنند مردم ما همیشه در آشتی بوده‌اند.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجد النبی این شهر برگزار شد، با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به اهمیت شناخت دشمن گفت: شناختن دشمنان از هر نوع چه کفار و مشرکین چه شیطان و هوای نفس چه انسان‌های اهل نفاق و دورویی زمینه و بستری است که ما تقوا را در زندگی فردی و اجتماعی خود اعمال کنیم.

وی در ادامه افزود: خدای متعال درباره منافقان می‌فرماید آن‌ها خانه، پایگاه و قرارگاهشان را مساجد قرار داده‌اند و از این پایگاه مقدس برای ضرر رساندن به مؤمنان و تقویت کفر بهره می‌برند.

ویژگی بارز منافقان دروغ‌گویی و دورویی است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه با بیان اینکه منافقان هیچ‌گاه سخن راست نمی‌گویند ابراز کرد: از ویژگی بارز منافقان دروغ‌گویی و دورویی است از این رو و وعده‌هایی که می‌دهند قابل اعتماد و اتکا نخواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های منافقان بسترسازی برای فعالیت دشمنان خدا و پیغمبران است ابراز کرد: منافقان برای دشمنان خدا و پیغمبر(ص) زمینه‌سازی می‌کنند تا بر مؤمنان و مسلمانان مسلط شده و از این طریق اهداف شیطانی خود را پیش ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی قسم دروغ را یکی دیگر از ویژگی‌های منافقان عنوان کرد و تصریح کرد: آن‌ها به دروغ قسم یاد می‌کنند که جز خیر و خوبی برای مؤمنان نمی‌خواهند و خود را مصلح معرفی می‌کنند، در حالی که خدای متعال شهادت می‌دهد که ادعاهای آن‌ها کذب و بی‌اساس است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت دوست و دشمن شناسی افزود: ما امیدواریم که روز به روز معرفت ما در جهت شناخت دوستان برای محبت ورزی و شناخت دشمنان به جهت در امان بودن از آسیب‌ها و زیان آنها افزوده شود.
خطیب جمعه استان در ادامه با اشاره به مناسبت‌های هفته گذشته در استان اظهار کرد: نخستین مناسبت این بود که در هفته گذشته در چنین روزی راهپیمایی باشکوه و حماسه آفرینی مردم ولایت مدار را داشتیم باید خدا را به خاطر حضور پرشور مردم سپاس‌گزاری کنیم چرا که آن چیزی که دل‌ها را به هم گره می‌زند و این اقیانوس بیکران دوستی و محبت را فراهم می‌کند خداوند متعال است.

حضور مردم در راهپیمایی بیست و دوم بهمن تکلیف شرعی و دینی بود

وی در ادامه حضور مردم را نوعی وظیفه و تکلیف شرعی از جانب آنها دانست و ابراز کرد: مردم مطابق وظیفه و تکلیف خود بر آن شدند تا برای سپاس‌گزاری از نعمات خداوند متعال به خصوص نعمت انقلاب و ولایت و هم چنین نشان دادن خشم و غضب انتقام خداوند نسبت به دشمنان خداوند و اتحاد و محبت و دوستی در برابر یکدیگر باید به صحنه و میدان بیایند و این معرفت و شعور سیاسی و اجتماعی خود را در حد بالایی نشان دهند.

امام جمعه استان قزوین در ادامه با اشاره به نتایج حاصل از حماسه پرشور مردم در راهپیمایی بیست و دوم بهمن خاطرنشان کرد: شعار فریبنده آشتی ملی که در بیانات رهبر معظم انقلاب هم مطرح شد باید دانست که کسانی که این شعار را بر زبان خود جاری کردند قصد داشتند جامعه منسجم ما را متشتت و متفرق نشان دهند و ننگ فتنه و فتنه‌گران را بپوشانند این شعار در حقیقت چراغ سبزی است برای دشمنان ما که همواره دندان طمع تیز کرده و لفظ تهدید را به کار می‌برند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با بیان اینکه ملتی که نیازمند آشتی باشد آسیب پذیر خواهد بود، تصریح کرد: راهپیمایی بیست و دوم بهمن در حقیقت مشت محکمی بر دهان منافقان داخلی و اربابان خارجی بود مردم ما می‌دانند که این شعار تنها از جانب حامیان فتنه گران مطرح شده است، این عوامل در جاهای دیگر هم نشان داده‌اند که از لشگریان سران  فتنه به حساب می‌آیند همان فتنه‌ای که خداوند آن را بزرگ‌تر و شدیدتر از قتل معرفی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: مردم ما به برکت اسلام، ایمان، قرآن، فاطمه زهرا(س)، پیامبر اکرم(ص) امیرمؤمنان و ائمه معصومین(ع) با محبت و دوستی با یکدیگر زندگی می‌کنند.

وی در پایان گفت: ملت بزرگ ایران نیازی ندارند که نوکران آمریکایی و فتنه‌گران منافق آنها را به آشتی ملی دعوت کنند مردم ما همیشه در آشتی بوده‌اند چون همواره با امام حسین(ع) عهد و پیمان خود را تازه می‌کنند مردمی که امام حسین(ع) دارند هیچ نیازی به دشمنان امام ندارند و با آنها هرگز آشتی نخواهند کرد./873/201/ب2

ارسال نظرات