۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۴۸۱۴۵۰
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور:

اصل ولایت و رهبری شیعه در مسجد تحقق می‌یابد

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: محور ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت باید مسجد باشد، زیرا اصل و اساس ولایت، امامت و رهبری شیعه در مسجد است.
سلیمانی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا سلیمانی ظهر امروز (28بهمن) در مراسم افتتاحیه اولین نشست تخصصی معاونین آموزش و فرهنگ بنیاد حضرت مهدی موعود(عج)، مدیران کانون‌های تخصصی مهدویت و ولایت ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور که در  مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران حضرت مهدی(عج) برگزار شد، ابراز داشت: مایه مباهات و افتخار خودم می‌دانم که امروز در خدمت چهره‌های معظم مسجدی و انقلابی سراسر کشور که در این مجتمع فرهنگی حضور دارند هستم.

وی در ادامه با تشکر از عواملی که زمینه این دیدار و هم گرایی را فراهم کردند، تصریح کرد: مثال مراکز مهدویت مثل ابرهای پراکنده ست، زمانی که متراکم می‌شوند باران زا می‌شوند، در حقیقت مجموع این دو نهاد مهدوی در کنار یکدیگر یک شبکه گسترده واحد در در متن کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی افزود: ایجاد یک شبکه واحد این چنینی در متن کشور باعث نجات نسل نوجوان و جوان از حیله‌ها و دسیسه‌های دشمنان و منافقان می‌شود و با این تفاسیر موجبات لطف الهی هم بیش از پیش بر جامعه سرازیر می‌شود. 

وی اذعان داشت: موضوع مهدویت و اساسا موضوع امامت و ولایت یک موضوع ریشه دار تاریخی ست که پیش از اسلام هم در متن جامعه و بعد از آن در متن قرآن کریم به صورت واضح و روشن بیان شده است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: در سوره انبیاء(آیه 145) سخن از زبور است، در ادبیات عرب (زبور) به نوشته ای گفته می‌شود از حکومت صالحان سخن می‌گوید؛ (و لقد کتبنا فی الزبور) یعنی علاوه بر قرآن مجید در کتب آسمان قبل از قرآن نیز این موضوع تقریر شده است.

وی تاکید کرد: حتی اگر در لغت عرب (زبور) را به عنوان کتاب زبور نیز فرض بگیرم معنای مطلب همچنان مصداق این آیه قرآن کریم است که وارثان زمین در نهایت بندگان شایسته خداوند خواهند بود و این بدین معناست که عمق معنای مهدویت پیش تر از اسلام ناب محمدی(ص) به مرسلین و پیامبران ابلاغ شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی ابراز داشت: از عبارت و مفهوم این حقیقت که صالحان وارثان زمین هستند می‌شود استنباط نمود که موضوع توجه به آخرالزمان و پایان جهان مادی یک امر ریشه دار و با سابقه است، در حقیقت مراد اصحاب مهدی موعود(عج) در آخر الزمان است.

وی تصریح کرد: بنابراین اولین نکته ای که در ذهن تداعی می‌شود توجه به آخرین منجی بشریت در همه ادیان است؛ دومین نگاه این آیه مبارکه نگاه به آینده ست و در حقیقت آینده نگری را برای اهل تعقل و تفکر ترسیم می‌کند.

 

اصل ولایت و رهبری شیعه در مسجد تحقق می‌یابد

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همین آینده نگری روحیه امید به آینده ای روشن را در دل‌ها زنده می‌کند و اساسا شیعه زنده ست با یاد انتظار مهدی موعود(عج)، مرز دانشمندان غربی و اسلامی همین نقطه است چون دانشمندان غریبی همیشه آینده را به صورت تاریک و مخوف معرفی می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی بیان داشت: در کتب متعدد اندیشه‌های نو غرب اکثر دانشمندان و اندیشمندان علوم گوناگون معتقد هستند که بشریت و مردمی با احاطه بر لایه‌های علوم مختلف در حقیقت خود را به هلاکت و نابودی نزدیک و نزدیک تر می‌کنند؛ نمونه بارز آن آلبرت انیشتین است که می‌گوید بشر دارد گور خودش را می‌کند.

وی در ادامه افزود: اندیشمندان غربی امید به آینده ندارند و اساسا عنصر خوشبینی را نمی توانند در خود زنده و سازنده نگاه دارند، ولی در اسلام دقیقا عکس همین موضوع مستند هست و تشویق به ترویج خوشبینی برای یاوران و منتظران صاحب الزمان(عج) در آیات و روایات عیان و آشکار است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در پایان گفت: محور ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت باید مسجد باشد، زیرا اصل و اساس ولایت، امامت و رهبری شیعه در مسجد است.

 

ارسال نظرات