۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۴۷۲۹۷۶
آیت الله موسوی جزایری:

آیت الله هاشمی رفسنجانی از ارکان انقلاب اسلامی بود

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به سابقه انقلابی آیت الله هاشمی رفسنجانی، وی را از ارکان انقلاب اسلامی عنوان کرد.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در مراسم عزاداری و سوگواری که به مناسبت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی امروز در حسینیه بقیه الله اهواز برگزار شد، با اشاره به آیه «الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَةٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ أُولَئِكَ عَلَيْهِمْ صَلَوَاتٌ مِّن رَّبِّهِمْ وَرَحْمَةٌ وَأُولَئِكَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ» گفت: خبر وفات آیت الله هاشمی به عنوان یکی از ارکان انقلاب اسلامی برای ما تعجب آور بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ابراز داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از ولی فقیه و رهبر معظم انقلاب دومین شخصیت مطرح در انقلاب اسلامی هستند و از افراد معتمد و مورد اطمینان و یکی از ارکان انقلاب و نظام اسلامی بود.

امام جمعه اهواز با اشاره به این که ما در وفات آیت الله هاشمی رفسنجانی عزادار هستیم، اظهار داشت: این مصیبت را به امام زمان(عج)، رهبرمعظم انقلاب و ملت اسلام تسلیت می گویم و پر کردن فراغ از دست دادن وی را از خداوند خواستار هستم.

زعیم حوزه های علمیه خوزستان با بیان حدیث «إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ» خاطرنشان کرد: پر کردن فراغ از دست دادن آیت الله هاشمی رفسنجانی، طول عمر رهبرمعظم انقلاب، مؤمنان مخلص انقلاب اسلامی و انقلاب اسلامی را تا ظهور امام زمان(عج) از خداوند مسألت داریم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ان شاءالله انقلاب اسلامی به عنوان امانت الهی را به صاحب اصلی خود که همانا منجی عالم بشریت است، تحویل خواهیم داد، گفت: وفات آیت الله هاشمی را به خانواده، نزدیکان، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، دوستان همراه پیش و پس از انقلاب اسلامی تسلیت می گویم.

وی در ادامه با اشاره به خاطرات خود با آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی پیش از انقلاب اسلامی به همراه مهندس بازرگان به خوزستان سفر کرد تا از اعتصاب کنندگان شرکت نفت تولید به اندازه مصرف داخلی را بخواهند و در این باره مهندس بازرگان به سخنرانی با محوریت ملی گرایی پرداخت که چندان باب میل مردم و حتی بنده نبود و در آن حق امام راحل(ره) ادا نشد.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که آیت الله هاشمی رفسنجانی در جریان این سفر خواستار سخنرانی دوباره شدند، افزود: وی سخنرانی انقلابی ایراد و جنایت های رژیم پهلوی، شکنجه های ساواک، وابستگی رژیم سلطنتی به آمریکا و رژیم صهیونیستی و تجلیل از مقام امام خمینی(ره) و شخصیت بسیار خوب جلوه امام امت را برای همگان نشان دادند که پس از آن مردم شعارهایی را علیه رژیم پهلوی سر دادند.

وی با بیان این که آیت الله هاشمی رفسنجانی در این سخنرانی حق مطلب را درباره امام خمینی(ره) ادا کرد، گفت: پس از انقلاب اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این که آیت الله هاشمی به عنوان فرمانده کل قوا از سوی امام راحل(ره) در دوران دفاع مقدس انتخاب شد، ابراز داشت: وی سرکشی های مداوم به میدان نبرد داشته و نیاز نیروهای نظامی را تا حد امکان تأمین کردند هر چندکه در برابر خواسته های فراوان فرماندهان درمانده بود اما با یاری خداوند جنگ تحمیلی به بهترین شکل ممکن پایان یافت./202/9456/ب1

ارسال نظرات