۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۷۵۳۸۹۲

ماجرای قتل یک استاد حوزه علمیه در ماهشهر + واکنش ها

ماجرای قتل یک استاد حوزه علمیه در ماهشهر + واکنش ها
حجت الاسلام حمزه اکرمی از اساتید حوزه علمیه بندرماهشهر، شب گذشته توسط سارق یا سارقان به قتل رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمزه اکرمی از اساتید حوزه علمیه بندرماهشهر، شب گذشته توسط سارق یا سارقان به قتل رسید.

این روحانی برجسته حوزه علمیه بندرماهشهر که برای امرار معاش خانواده خود مسافربری می کرد، پس از سوار کردن مسافر ناپدید و جسد آغشته به خون وی جنب راه‌آهن بندرماهشهر پیدا شد.

این روحانی به ضرب گلوله به قتل رسید و سارقان پس از پرتاب کردن جسد وی به بیرون با خودرو از وی گذشته و خودرو او را به سرقت بردند.

مهدی محمدی در گفت‌وگویی رسانه‌ای گفت: صبح شنبه به محض کشف جسد معاون حوزه علمیه ماهشهر در محل روبروی شهرک شهید رجایی این شهرستان بازپرس این دادسرا در محل حاضر و موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در همان ساعات اولیه همراه با بررسی صحنه، دستورات قضائی لازم نیز صادر و تحقیقات اولیه آغاز شد.

محمدی با بیان اینکه در صورت شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این قتل، اطلاع رسانی خواهد شد از رسانه‌ها خواست تا برای کمک به کشف حقیقت، از هرگونه گمانه‌زنی خودداری کنند.

درخواست دبیر شورای عالی حوزه از دستگاه ها و نهادهای مسؤول

متن پیام آیت الله بوشهری بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
حادثه تاسف بار و دلخراش قتل استاد توانمند و متعهد حوزه علمیه ماهشهر مرحوم «حجت الاسلام و المسلمین آقای حمزه اکرمی» موجب تألم و تاثر گردید.

این ضایعه مولمه را به بازماندگان و وابستگان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم و از رب جل و علا برای آن فقید سعید علو درجات مسئلت دارم.

از نهاد‌های مسئول خواستارم در مجازات عاملین این جنایت با دقت و سرعت اقدام کنند و این مفسدان را بر مبنای شرع و قانون به سزای عمل شان برسانند.

سید هاشم حسینی بوشهری
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه

پیام تسلیت آیت الله کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

گفتنی است، آیت الله کعبی در پیام تسلیت تأمل بر انگیزِ معاون پژوهشی مدرسه علمیه صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ماهشهر آورده است:
 
روحانیت خادمان ملت و مشعل داران ایمان و هدایت و علم و فضلیت
 
بسم الله الرحمن الرحیم 
 
انا لله و انا اليه راجعون 
 
خبر تاسف‌بار قتلِ تامل بر انگیزِ معاون پژوهشی مدرسه علمیه صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ماهشهر؛ مرحوم حجة الاسلام اقاى حمزه اكرمی تغمده الله برحمته الواسعه، دوستداران روحانیت این خادمان ملت و مشعل داران  ایمان و هدایت و علم و فضلیت را اندوهگین نمود.
 
با عرض تسلیت این حادثه غمبار به خانواده و دوستداران و شاگردان و مردم ولایتمدار و انقلابی ماهشهر، ازخداى سبحان صبر جميل و اجر جزيل برای کلیه بازماندگان و داغدیدگان و علو درجات و غفران و رضوان و رحمت واسعه الهی و لطف و کرم پیامبر و آل اطهرش را برای آن مرحوم مسألت می نمایم.
 
انتظار آن است که مسئولان امر هرچه سریعتر مسببان و علل و ابعاد این مصیبت اندوهناک را روشن نمایند.
 
 و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون 
ولا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم. 
 
٤/ ١/ ١٤٠٢
عباس کعبی 
نماینده مردم شریف خوزستان در مجلس خبرگان رهبری
 
پیام مدیر حوزه علمیه خوزستان در پی قتل استاد حوزه علمیه

همچنین حجت الاسلام بلادیان مدیر حوزه علمیه خوزستان در پی درگذشت حجت الاسلام حمزه اکرمی پیام تسلیتی صادر و خواستار پیگیری این حادثه مولمه و اطلاع رسانی مسئولان ذیربط شد.

متن پیام به شرح زیر است؛

«بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَنَبْلُوَنَّكُم بِشَيْءٍ مِّنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ

خبر اسفبار ضایعه از دست دادن روحانی خدوم مبلغ و استاد حوزه علمیه ماهشهر که در حادثه‌ای مشکوک به قتل رسید سبب تاثر خاطر همه دلدادگان و محبین اهل بیت علیهم السلام شد. ضمن تسلیت ارتحال ایشان به خانواده و جمیع دوستان و آشنایان ایشان و آرزوی صبر و اجر برای ایشان و رحمت و مغفرت الهی برای آن مرحوم، پیگیری سریع و دقیق حادثه و اطلاع رسانی را از همه مسئولان خواستارم.

سید محمدعلی بلادیان

مدیر حوزه علمیه استان خوزستان

واکنش مدیر دفتر امور نخبگان حوزه های علمیه

بسمه تعالی 
 
إِنَّـا لِـلَّـهِ وَ إِنَّـا إِلَـیْـهِ رَاجِـعُـونَ
 
عنه صلى الله عليه و آله : الكادُّ على عِيالِهِ كالمُجاهِدِ في سبيلِ اللّه ِ .[بحار الأنوار : 103/13/59 .]
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : كسى كه براى [كسب روزىِ] خانواده اش زحمت بكشد، مانند مجاهدِ در راه خداست .
 
بار دیگر دشمن از آبروی روحانیت احساس خطر نمود و در ایام پذیرش سال جدید حوزه‌های علمیه یکی از سربازان حضرت حجت عج الله تعالی فرجه الشریف را که در راه مجاهدت برای کسب روزی حلال خانواده اش بود با خون خویش خضاب نمود و مثال روشن و بارز دیگری را رقم زد برای بطلان ادعای کسانی که ویژه خواری این صنف خدوم را جار می‌زنند.
 
اینجانب از سوی جمیع جامعه نخبگانی حوزوی، این ضایعه مولمه را خدمت حضرت ولیعصر عج، مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید ادام الله عزهم که بیش از همگان شأنیت سوگواری برای ایشان است و همچنین به خانواده ی مظلوم حجت الاسلام والمسلمین حمزه اکرمی رحمة الله علیه، مردم دلاور ماهشهر خصوصا طلاب حوزه علمیه این شهرستان که استاد و مسؤول پژوهش خود را از دست دادند تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم؛ الی الله المشتکی و عنده تجتمع الخصوم!
 
حسین فخرروحانی
 
خادم دفتر امور نخبگان حوزه های علمیه
 
سحرگاه سیزدهم رمضان ۱۴۴۵
 
پیام تسلیت مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه خوزستان

حجت الاسلام موسی پور مدیرکل مرکزخدمات حوزه علمیه استان در پیامی فاجعه قتل حجت الاسلام حمزه اکرمی استاد حوزه علمیه ماهشهر را به جامعه روحانیت، خانواده، دوستان و آشنایان آن مرحوم تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خبرتاسف بار ضایعه از دست دادن روحانی خدوم مبلغ و استاد مدرسه علمیه حضرت صاحب الزمان(عج) شهرستان ماهشهر که در حادثه‌ای دلخراش به قتل رسید، سبب تاثر و تاسف خاطر جامعه روحانیت استان شد، ضمن تسلیت ارتحال این روحانی خدوم به خانواده، دوستان، آشنایان و طلاب و روحانیون حوزه علمیه استان، از خداوند متعال آرزوی صبر و اجر برای بازماندگان و رحمت و مغفرت الهی برای آن مرحوم مسئلت داریم.

محمدحسن موسی پور

مدیرکل مرکزخدمات حوزه علمیه استان خوزستان

 بازداشت متهم پرونده قتل معاون حوزه علمیه ماهشهر 
رئیس کل دادگستری خوزستان امروز یکشنبه اعلام کرد که با اطلاع از وقوع قتل و حضور بازپرس در صحنه، دستور مقتضی جهت شناسایی متهم صادر شد که با همکاری ضابطین، متهم شناسایی و به همراه خودرو به سرقت رفته از مقتول در استان بوشهر شناسایی و دستگیر شد.
 
خبر اختصاصی خبرگزاری رسا درباره جزییات قتل روحانی ماهشهری
 
با دستگیری قاتل حجت الاسلام حمزه اکرمی، جزییات دیگری از حادثه قتل فجیع این روحانی بدست آمده است.
 
بر اساس این گزارش، قاتل روحانی شهرستان ماهشهر فردی به نام ع ـ غ دارای سابقه شرارت و مبتلا به استفاده از مواد مخدر و روانگردان بوده است.
 
قاتل در زمان قتل پس از درخواست اسنپ قصد خرید شیشه داشته و با کلت اقدام به تیراندازی به راننده می کند و سپس خودرو را به سرقت می برد.
 
'گزارش رسا حاکی است، متهم که معتاد به مصرف شیشه بوده در اظهارات اولیه، انگیزه خود را سرقت اعلام کرده است.
 
تسلیت معاون پژوهش حوزه 
 

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی حادثه قتل معاون پژوهش مدرسه علمیه صاحب الزمان (عج) ماهشهر را تسلیت گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

خبر تاسف بار قتل تأمل بر انگیز معاون پژوهش پرتلاش مدرسه علمیه صاحب الزمان (عج) ماهشهر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین آقای حمزه اکرمی رحمه الله موجب تاثر و تألم همه اهل هدایت و علم و پژوهش گردید.

اینجانب این حادثه غمبار را به بازماندگان و شاگردان و همکاران آن مرحوم در حوزه ماهشهر و خوزستان تسلیت گفته و از خدای سبحان صبر جمیل واجر جزیل برای کلیه بازماندگان و داغدیدگان و عفو و غفران و رضوان الهی را برای آن مرحوم مسألت می نمایم.

مقیمی حاجی
معاون پژوهش حوزه های علمیه

تسلیت مدیر حوزه های علمیه به مردم و حوزویان ماهشهر

متن پیام تسلیت آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور به مردم و حوزویان استان خوزستان به ویژه ماهشهر را در ادامه بخوانید:

«الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ» (بقره/۱۵۶)

حادثه‌ی سوء قصد به مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین آقای حمزه اکرمی رحمه الله در شهرستان ماهشهر از استان خوزستان که با سنگدلی و خشونت همراه بود، مایه مزید تاثر گردید.

زهد، قناعت، مظلومیت، شهادت، ایثار و فداکاری در راه اسلام و مردم سنت دیرین روحانیت و حوزه های علمیه وارثی است که از بزرگان دین و حوزه به ارث رسیده است و همچنان در نسل های جدید تداوم یافته و خواهد یافت.

ایشان استاد و معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف شهرستان ماهشهر بود که همواره در راه تربیت و تعلیم طلاب علوم دینی و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی از مشعل داران ایمان و هدایت و علم و فضلیت بود که در حادثه ای دلخراش و در ماه رحمت الهی به لقاء الله پیوست.

با عرض تسلیت این مصیبت غمبار به خانواده مکرم ایشان، حوزه های علمیه و مراکز علمی و دانشگاهی در کشور و استان سرافراز خوزستان بویژه حوزه علمیه صاحب الزمان علیه السلام ماهشهر، دوستداران، شاگردان و مردم ولایتمدار و انقلابی ماهشهر، رفعت مقام و تنعم در بارگاه الهی و حشر با اولیاء و شهدا را برای آن فقید سعید و شکیبایی و آرامش و پاداش نیکوی الهی را برای بازماندگان محترم از خداوند منان خواستارم.

در پایان از سرعت عمل و دقت مسئولان قضایی و امنیتی استان خوزستان در برخورد با عوامل این جنایت قدردانی و تشکر دارم و بر تداوم آن تاکید می ورزم.

و سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مُنقَلَبٍ ینقَلِبونَ

علیرضا اعرافی
مدیر حوزه های علمیه

برچسب ها: ماهشهر طلبه قتل
ارسال نظرات