۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۷۵۳۳۲۵
نماینده ولی فقیه در کاشان:

سیره و سبک زندگی شهدا به شکل موضوعی تدوین شود

سیره و سبک زندگی شهدا به شکل موضوعی تدوین شود
اصفهان- حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه سیره و سبک زندگی شهدا به شکل موضوعی تدوین شود، گفت: سیره شهدا را باید به ملکه راسخ و فصل مقوم ذات جوانان تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی در جلسه ستاد کنگره ملی شهدای شهرستان کاشان با اشاره به اینکه شهرستان کاشان هزار و ۸۰۰ شهید والامقام تقدم اسلام و نظام کرده است گفت: سیره زندگی شهدا باید تهیه شده و در ادامه نیز کتابی در خصوص همه شهرستان تهیه شود.

وی با تأکید بر اینکه این کتاب باید سرفصل‌های مختلفی داشته باشد، افزود: به عنوان مثال در سرفصل امام عصر (عج) باید خاطرات هر شهید در خصوص ایشان بیان شده باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: در موضوع حق الناس همسر شهید میرزایی می‌گوید شهید به من وصیت کرده بود این مقدار خمس را تحویل آیت الله یثربی دهید، ایشان به همسر شهید گفتند این مقدار را بخشیدم، اما همسر شهید میرزایی برای اجرای وصیت شهید این مبلغ را با اصرار تحویل آیت الله یثربی می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تأکید بر اینکه سیره شهدا را باید به ملکه راسخ و فصل مقوم ذات جوانان تبدیل کنیم، اظهار داشت: انتقال سیره عملی شهدا به نسل جوان وظیفه‌ای مهمی است که برعهده همه ما است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید، ما با شهدا معاصر بودیم و جهاد و ایثار و شهادت و گره‌گشایی‌ها و ایستادگی آنان در مقابل قدرت‌ها را دیدیم، اما نسل جوان، این موضوع را با وضوح و بداهتی که ما متوجه شدیم، نمی‌بیند، بنابراین هریک از علما، روشنفکران، دانشگاهیان و صاحبان مناصب دولتی، باید به تناسب جایگاه خود نقش‌آفرینی کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان تجلیل از مکتب شهدا را از ضروریات امروز جامعه دانست و با بیان اینکه تجلیل از این مکتب باید در راستای ترویج آن در جامعه بکوشیم، افزود: این مکتب برگرفته از مکتب اسلام بوده و درس آموز است.

لازم به ذکر است، شهرستان کاشان مردم ۱۸۰۰ شهید در جریان مبارزات پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس، دفاع از حرم اهل بیت (ع) و دفاع از حریم امنیت و سلامت تقدیم اسلام و نظام کرد. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات