۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۷۵۳۱۰۸
حجت الاسلام والمسلمین محمدی در گفت وگو با رسا:

رأی مردم به لیست جامعه مدرسین نشانه اعتماد به این نهاد اصیل و انقلابی است

رأی مردم به لیست جامعه مدرسین نشانه اعتماد به این نهاد اصیل و انقلابی است
رئیس انجمن علمی اصول فقه حوزه‌های علمیه رای و اقبال مردم به لیست انتخاباتی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را نشانه اعتماد عمومی به این نهاد اصیل و انقلابی ارزیابی کرد و تضعیف آن را جایز ندانست.
حجت الاسلام والمسلمین سیدصادق محمدی مدرس خارج فقه و خارج اصول حوزه علمیه قم و رئیس انجمن علمی اصول فقه حوزه های علمیه در گفت وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا با بیان اینکه انتخابات ۱۱ اسفند نشان داد مردم با صندوق رای قهر نکرده و با وجود وضعیت دشوار و ناهمواری های اقتصادی در صحنه حضور پیدا کردند، تصریح کرد: مردم همچنان مدافع اصول ارزشی انقلابی و پیرو منویات ولی فقیه امام خامنه ای (دام ظله العالی)  هستند و عدم حضور غبیت کنندگان در انتخابات، لزوما به معنای مخالفت با اصل انقلاب و نظام نیست بلکه می تواند به معنای اعتراض جدی به وضعیت اقتصادی باشد که با بهتر شدن وضعیت همراهی آنها محقق می شود. البته این اتفاق ناخوشایند باید مایه هشدار و اقدامات لازم و موثر مسئولین محترم نظام باشد.
 
وی در ادامه آراء باطله در صندوق های رأی را نشان دهنده عدم مخالفت شرکت کنندگان در انتخابات با اصل انقلاب دانست و افزود: این افراد در اعتراض به عملکرد برخی مسؤولین نظام چنین رأیی را در صندوق انداختند از این رو هشداری جدی به مسؤولین محترم است که امیدواریم تمهیدات لازم در جهت رفع مشکلات معیشتی داشته باشند و برنامه کوتاه مدتی نیز در این زمینه لحاظ کنند.
 
استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به سیاه نمایی های صورت گرفته در خصوص آراء باطله گفت: افرادی که به سونامی آراء باطله تعبیر کردند درپی بزرگنمایی مسأله و مصادره به مطلوب هستند زیرا مردمی که در پای صندوق حاضر شدند برای دفاع از حق رأی خود اقدام کردند و البته لازم است پیام هشدارانه آنها را درک نمود.
 
این استاد درس خارج حوزه در بخش دیگری از گفت وگوی خود با خبرگزاری رسا، جامعه مدرسین قم را نهادی اصیل و انقلابی دانست و با بیان اینکه تضعیف آن جایز نیست، تصریح کرد: اقبال مردم به لیست جامعه مدرسین نشان از اعتماد مردم به این نهاد دارد.
 
وی ادامه داد: توصیه جدی و از روی ارادت و دلسوزی و وظیفه، به جامعه محترم مدرسین جهت آسیب شناسی روحانیت و حوزه های علمیه و ارائه راهکار در حل  مسائل حوزه های علمیه، به ویژه اساتید حوزه دارم تا در این راستا تمهیدات لازم صورت گیرد.
 
رئیس انجمن علمی اصول فقه حوزه با اشاره به تشکیل مجلس شورای اسلامی در آینده ای نزدیک، بیان داشت: تذکر برادرانه ای از سر دلسوزی به نمایندگان مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی دارم که باید لحاظ شود این است که تنها تخصص، تدین و انقلابی بودن کافی نیست بلکه «مردمی بودن» خصوصیت بسیار مهم دیگری است. نماینده ای که در بین مردم حضور کافی نداشته باشد و درد دل مردم را نشنود و درک مشکلات مردم را به سبب عدم حضور در بین مردم نداشته باشد، نماینده موفقی نخواهد بود. سردار شهید سلیمانی هم علاوه بر تخصص، تدین و صددرصد انقلابی بودن، خصوصیت ویژه مردمی بودن به معنای واقعی را داشت. امیدوارم نتیجه این انتخابات سبب رفع مشکلات مردم شود.
ارسال نظرات